با اعمال طرح مدیریت مصرف گاز مایع، حذف یارانه و آزاد شدن قیمت، بازار دلالان در سایه بی‌مدیریتی داغ شد‌.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، از ابتدای آذر ماه امسال، قیمت گاز مایع در بازار آزاد از ۲۸۰ هزار ریال به سه میلیون و ۱۴۰ هزار ریال، بدون اطلاع قبلی و یکباره افزایش یافت‌ مردم با قیمت نجومی گاز مایع روبه‌رو شدند.

با این افزایش قیمت یکباره و عدم تهیه یک اطلاعیه ساده، امروز تنها کسانی که می‌توانند از گاز مایع یارانه‌ای با همان قیمت قبل از آذر ماه ۱۴۰۲ بهرمند شوند کسانی هستند که جواز کسب معتبر داشته‌ باشند.

دارا بودن جواز کسب، اولین قدم برای ورود به سامانه سدف است

رئیس شرکت پرسی‌گاز کردستان شعبه بیجار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: اجرای طرح سهمیه‌بندی گازمایع در راستای شفاف‌سازی و مدیریت مصرف این سوخت ارزشمند است.

صحت افزود: گاز مایع به علت اعمال یارانه‌ همگانی، از کمترین قیمت برخودار بود که با ارزش واقعی آن فاصله زیادی داشت.

رئيس انجمن گازمایع کردستان ادامه داد: با اعلام رسمی ضریب نفوذ بیش از ۹۹درصدی گاز طبیعی منطقه، تنها مشترکین خانگی که هنوز از نعمت گازرسانی بی‌بهره هستند می‌توانند از گازمایع به قیمت یارانه‌ایی برخوردار باشند.

وی افزود: متقاضیان واقعی گاز مایع می‌توانند با ورود به سامانه الکترونیکی دولت به نام (سدف) درخواست مورد نیاز خود را ثبت و پس از تایید نهایی شرکت ملی ‌پخش ‌فرآورده‌های نفتی، به شعب شرکت پرسی‌گاز و یا سایر شرکت‌های مجاز مراجعه و محصول مورد را دریافت کنند.

صحت با ابراز امیدواری از اجرای صحیح این طرح و رفع برخی از مشکلات ابتدای آن گفت: بدون شک با حذف یارانه‌ای گاز مایع، مصرف کننده واقعی می‌تواند بدون هیچ تغییر قیمتی نیاز‌خود را تامین کند.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح شاهد کاهش بیش از ۵۰درصدی متقاضیان گاز مایع به شرکت پرسی گاز هستیم که نشان می‌دهد چه ‌میزان مصرف‌ این سوخت با ارزش می‌تواند بهینه شود.

به این ترتیب مصرف‌کنندگان خانگی مثل پیک‌نیک و کمپسول‌های کوچک، با رقم‌های نجومی گازمایع روبه‌رو خواهند شد.

در این میان هستند افرادی که پس ‌از دریافت گازمایع یارانه‌ای، یک کپسول ۱۱کیلویی را به قیمت سه‌ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال به‌ افرادی که از یارانه‌ بی‌نصیب یا مجوز ندارند، به فروش می‌رسانند.

بازاری بدون نظارت، بهترین فرصت برای فشار بر مردم و مصرف‌کننده‌ خانگی‌ است، طرحی که باید پیش از اجرای ۱۰۰درصدی، اطلاعیه‌ها، آموزش‌ها و سامانه‌ای متمرکز برای عموم مردم ارائه می‌کرد.

امروز بسیاری از مردم با صرف‌ هزینه‌های زیاد، در شهر به همه اداراتی که گمان می‌کنند مراجعه تا شاید راهکاری برای دریافت گازمایع یارانه‌ای بیابند.