جشن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امروز جشن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور دکتر محمود کلاهدوزان، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، مدیران بهداشت و درمان شهرستان، کادر درمان و جمعی از رؤسا و مسئولین ادارات، در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان برگزار شد.

مدریک محمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم حاضرین و قدردانی از حضور مهمانان، سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به حاضرین تبریک گفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی و دلسوزانه همکاران خود در مراکز درمانی شهرستان، با بیان اینکه شغل پرستاران شریف، ارزشمند و دارای اجر معنوی است، مباحثی را در خصوص ارزش‌های کار پرستاری، مشقت ها و سختی‌های کار پرستاری و مطالبات پرستاران بیان کرد.

 محمدی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانیهای مدافعان سلامت در دوران مبارزه با بیماری کرونا، سطح و کیفیت خدمات ارائه شده این قشر دلسوز در آن دوران را در تمام دنیا سرآمد و نمونه دانست که ضمن تقدیم شهدا، با غیرت و توان خود نقش بسزایی در کنترل بیماری کرونا داشتند و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری و توجه ویژه مسئولین بتوانیم مشکلات این قشر زحمتکش از جمله در زمینه‌های بکارگیری نیروهایی که داوطلبانه در مبارزه با بیماری کرونا ارائه خدمت نمودند، پرداخت بموقع تعرفه خدمات پرستاری و … را برطرف نماییم تا بتوانند با آرامش خاطر و دغدغه کمتر به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

وی با اظهار تاسف از فرار مغزهای توانمند و فرار نیروهای پرستاری به خارج از کشور، خواستار توجه ویژه مسئولین به این مسئله شوم شد و اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری راه حل‌های اساسی بتوانیم در حفظ سرمایه‌های توانمند کشورمان گام برداریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در سخنانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع همکاران خود در شهرستان مریوان، پیام سلام و تبریک هیئت رئیسه دانشگاه بمناسبت روز پرستار را حضور آنان ابلاغ کرد.
دکتر کلاهدوزان با قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان شهرستان مریوان گفت: پرستاری حسی وصف ناشدنی و عشقی است که خداوند متعال نصیب گروهی از بندگانش خواهد کرد که دوستشان دارد.

وی با بیان اینکه پرستاران و کادر درمان در همه روزگار و در هر شرایط بحرانی از جمله دوران جنگ تحمیلی همواره با جامعه خود همراه بوده اند، به دوران سخت مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در روزگاری که حتی خانواده‌ها از نزدیک شدن به بیماران خود واهمه داشتند، پرستاران با نهایت شجاعت و ایثار از بیماران پرستاری کردند و با دلاوری‌ها خود نقشی بسزا در کنترل این بیماری داشتند.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برای همه همکاران خود در مجموعه بهداشت و درمان مریوان و خانواده های آنان آرزوی سلامت و شادکامی کرد.

نماینده شورای شهر، مدیر پرستاری بیمارستان بوعلی و نماینده سازمان نظام پرستاری شهرستان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند و پخش کلیپ، شعرخوانی و اجرای موسیقی از دیگر آیتم‌های بود که به اجرا در آمد.

در پایان این مراسم جشن، با اهداء لوح سپاس و هدایایی از پرستاران نمونه شهرستان قدردانی شد و به قید قرعه به تعدادی از حاضرین جوایزی اهدا گردید.

گ

گ

آ