آئین جشن نومعلمان شهرستان‌های مریوان و سروآباد ظهر امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، نعمت مرادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان در این آئین ضمن تبریک و خوش آمدگویی به فرهنگیان جدید الورود عنوان کرد: معلم به عنوان محور اصلی همه فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت نقش بسیار بسزایی در پیشبرد دقیق امور برای رسیدن به اهداف اسناد فرادستی دارد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: انشالله شما نومعلمان عزیز سرآغاز بسیار خوبی را داشته باشید و در ادامه کار هم بتوانید با موفقیت این مسیر مقدس را ادامه دهید.

احمدی فرماندار شهرستان مریوان هم در این ویژه برنامه اظهار داشت: ورود شما معلمان گرانقدر به مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان و به تعبیری دیگر به بدنه دولت انشالله مبارک است و بتوانید سر منشاء خیر و برکات باشید.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: علوم به تعبیر ارسطو دارای موضوعات مختلف هست؛ بعضی از این موضوع‌ها مهمتر و مفیدتر باشد یعنی دارای سودمندی بیشتری برای جامعه هست؛ در میان مشاغل هم بعضی از شغل‌ها مفیدتر و مهم‌تر است هست و  بعضی از آنها فراتر از حرفه و شغل است که حرفه معلمی از جمله آنهاست.

فرماندار شهرستان مریوان در ادامه افزود: شأن و مقام معلمی بسیار بالاست چون این جایگاه به مقام ربوبیت و نبوت بر می گردد؛ لذا قابل قیاس با هیچ نوع شغل و حرفه دیگری نیست.

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم در این آئین ضمن خوش آمدگویی به نومعلمان شهرستانهای مریوان و سروآباد عنوان کرد: جایگاه معلم یک جایگاه ویژه است و این امر هم در بعد معنوی و هم بعد اجتماعی مورد تأیید و تأکید است؛ لذا شما که تازه مفتخر به پوشیدن این ردا شده‌اید بدانید که قدم در یک راه بسیار مقدس و بی‌مانند گذاشته‌اید که در طول تاریخ مانندی به خود ندیده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: وظیفه اصلی شما تعلیم و تربیت انسان است؛ و این تعلیم و تربیت شما اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد قطعاً جامعه را در تمامی ابعاد ترقی خواهید داد.

ناظمی جلال ادامه داد: شما بر اساس علاقه خودتان و دارا بودن صلاحیت علمی به این حرفه مقدس ورود پیدا کرده اید؛ پس حالا که در این جایگاه قرار گرفته‌اید باید حساسیت جایگاه را درک کنید و تمام تلاش خود را بکار ببندید که از ظرفیت‌های در اختیار استفاده کنید تا بتوانید صادقانه و دلسوزانه به جامعه خدمت کنید.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: شما نومعلمان عزیز اگر می‌خواهید مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت را به درستی و با شور و نشاط طی نمایید سعی کنید همواره به روز بمانید چون این یک شاخص مهم برای رشد روزافزون است.

وی در پایان سخنانش گفت: شناخت دقیق از اسناد فرادستی بخصوص سند تحول بنیادین، داشتن سواد رسانه‌ای و احترام به دانش‌آموزان و آموزش آن به دانش‌آموزان از جمله انتظارت از شماست که انشاالله به درستی محقق خواهد شد.

جهانی مدیر آموزش و پرورش سروآباد هم در این نشست خاطر نشان کرد: حرفه معلمی را نباید به مثابه یک شغل نگاه کرد؛ چون گاهاً مواردی پیش می‌آید که با شاخص‌های یک شغل عادی قابل تعبیر و تفسیر نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: این حرفه نیازمند یک ظرافت‌کاری خاص است که با روالهای عادی قابل انجام نیست؛ بلکه باید با فراهم نمودن موقعیت یاددهی- یادگیری پتانسیل‌های بالقوه دانش‌آموزان را  در مسیر بالفعل بودن قرار دهد؛ چون دانش‌آموزان نزد ما امانت هستند.

وی در ادامه سخنانش افزود: معلم باید دانش، نگرش و بینش مدار باشد و این لازمه تاثیرگذاری و پر کردن شکافهای بین نسلی است؛ و اینکه زمینه تحقق اهداف ساحت‌های شش‌گانه سند تحول را فراهم آورد.

گفتنی است در پایان سوگندنامه معلمان جدیدالورود قرائت که توسط حاضرین هم خوانی و نهایتاً از تعدادی نو معلم که در زمینه مختلف سرآمد بودند تقدیر به عمل آمد.