فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه امروز استان کردستان دارای نخبگان شایسته‌ای‌ است که در تمام کشور بی‌مانند هستند، افزود: جامعیت و موفقیت کشور ما در گرو تلاش‌های نخبگان و دلسوزان انقلاب است و باید زمینه جذب و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کردستان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در نشست صمیمی با نخبگان و فناوران کردستانی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: نظام و انقلاب نوپای ما زمانی شکل گرفت که نظام قبل از آن به صورت صد در صد وابسته کشورهای خارجی بود.

 

وی با بیان اینکه امروز استان کردستان دارای نخبگان شایسته‌ای‌ است که در تمام کشور بی‌مانند هستند، افزود: جامعیت و موفقیت کشور ما در گرو تلاش‌های نخبگان و دلسوزان انقلاب است و باید زمینه جذب و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کردستان فراهم شود.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، مسئولین همواره در حال تلاش و مجاهدت هستند و اگر پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت بخش عظیم آن را مدیون دانشجویان و نخبگان هستند.

 

وی افزود: دشمن در جای‌جای مسائل کشور ما برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کند که نگذارد به اهداف عالیه خود برسیم چرا که دشمن به این باور رسیده است که انقلاب اسلامی با قوت و سرعت مسیر خود را ادامه می‌دهد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: دشمن برای یک کشور قوی و با دوام و با استحکام برنامه‌ریزی می‌کند و قشر عظیم دانشگاهی، دانشجویی، دانش‌آموزی و خردسالان را هدف قرار داده است.

 

احمد عینی مسئول معاونت علمی پژوهشی سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه به شرح وظایف و اهداف شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تکریم تبدیل چرخه علم به ثروت و تبدیل ایده به پدیده این شرکتها تاسیس گردید لذا شرکت‌های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند، افزود: شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون بسیج از ظرفیت‌های موجود در شرکت برخوردار است و آماده‌ایم تا با ایجاد راهکارهای قانونی پیش رو با تعامل با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و نوآوری تابعه طرح‌های با قابلیت تجاری‌سازی را حمایت کنیم.

 

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۸ میلیارد در کل کشور در بحث پژوهش سرمایه‌گذاری شده که متاسفانه استان کردستان بهره‌ای در این خصوص نبرده است.

 

در ادامه بابک سوری رئیس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه ۱۶۰ شرکت واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان مستقر هستند، گفت: در پارک علم و فناوری واحدهای فناور محصولات خدماتی و قابل فروش را ارائه می‌دهند و برخی از واحدها در محیط کارگاهی در شرکت شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند.

 

وی اظهار داشت: خوشبختانه طی ده سال که از عمر پارک علم و نوآوری گذشته اتفاقات خوب با امکانات خوب در آن رخ داده است که نخبگان در راستای توسعه اقتصادی در آن به فعالیت بپردازند.

وی گفت: در قالب قانون جهت تولید، اختیارات خوبی به واحد‌های فناوری داده شده است که در این راستا باید کارهای خوب به سرانجام برسد.

 

سوری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، تصریح کرد: حوزه‌های کشاورزی، صنایع تولیدی و معادن و فرآوری محصولات معدنی در استان کردستان جای کار دارند و می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای به این حوزه‌ها داشته باشند.

 

محمد عبدالملکی، رئیس خانه نخبگان کردستان، در ادامه این جلسه با بیان اینکه جوانان پرچمداران و دایرةالمعارف انقلاب در گام دوم هستند اظهار کرد: نخبه‌ها یکی از اثرگذارترین افراد جامعه هستند که می‌توانند در رشته تخصصی خود کارهای زیادی انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای نخبه به سوی کادرسازی پیش نمی‌رود که باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

 

عبدالملکی، با بیان اینکه غنای فرهنگی کردستان برکسی پوشیده نیست، تصریح کرد: نگاه بر مشکلات فرهنگی کردستان باید واقع‌بینانه باشد تا بتوان آن را چاره کرد و همچنین گفت وگو بین طیف‌های مختلف در سطح کردستان به کمی دیده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه هر ملتی نیرو انسانی و جوانان هستند، عنوان کرد: باید به پای صحبت نخبه‌ها و بزرگان نشست چرا که عدم گفتگو موجب دلسردی جامعه می‌شود.