یکی از عواملی که در افزایش همدلی و شورآفرینی امت، تقویت روحیه استکبارستیزی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرد، «سرودهای انقلابی» بود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه‌ای الهی بود که به رهبری امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) و حضور پرشور مردم به وقوع پیوست و امید را در دل‌های مظلومان و مستضعفان جهان زنده کرد. عواملی مانند: نفوذ معنوی رهبری، وجود ایمان، اراده و روحیه‌ی شهادت‌طلبی،  وحدت کلمه مردم، در پیروزی این انقلاب مؤثر بودند. یکی از عواملی که در افزایش همدلی و شورآفرینی امت، تقویت روحیه استکبارستیزی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرد؛ «سرودهای انقلابی» بود. سرودهایی که خونی تازه در رگ‌های انقلاب اسلامی پمپاژ نموده و حماسه‌آفرینی می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که بعد از گذشت سال‌ها همچنان در ذهن مردم ماندگار است.

 تا این تولیدات پرمحتوا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم در مکان‌های مختلف زمزمه شوند؛ اگر محتوای جذاب با مضامین عالی توسط نیروهای خودی تولید نشود ترانه‌هایی توسط دشمن تولید می‌گردد که جان و روح جوانان ما را تسخیر خواهد کرد. باید مفاهيم سرود «غنى و برگرفته‌ى از آيات، روايات و مفاهيم عالى» و «مضامين قوى و اسلامى» باشد. در سرود زيبا باید به آهنگِ خوب و ضرب آهنگِ مناسب توجه کرد. سرود يا نشريّه‌هاى صوتى؛ يك كار هنرى است؛ مسائلى وجود دارد كه با شعر، با اجراى هنرى، تأثيری چند برابر پيدا مي‌كند که نباید از آن غافل شد.

یادداشت از زهرا حاجی حسنی