جلسه شورای اداری شهرستان مریوان با حضورحجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزارشد

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، سه شنبه ۳ بهمن ماه جلسه شورای اداری شهرستان مریوان با حضورحجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه، فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای تامین، فرماندهان نظامی، انتظامی و رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

همه باید در دسترس و پاسخگو مردم باشند

روز سه شنبه ۳ بهمن ماه جلسه شورای اداری شهرستان مریوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه، فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای تامین، فرماندهان نظامی، انتظامی و رؤسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای اداری مریوان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی علیه السلام و روز مرد از همه مدیران و مسولین و دلسوزان مردم در شهرستان مریوان تقدیر و تشکر نمودند.

وی با اشاره به اینکه مسئول کسی است که از او سوال می‌شود، بیان کرد: از مراجعه به ما و سوال شدن از ما و به چالش کشیدن خودمان نباید هراس داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اذعان کرد: همه باید در دسترس و پاسخگو باشند، در دسترس بودن از مرام ماست و کسی که همواره در دسترس است در واقع خدمتگزاری به مردم را ملموس و باعث بالا رفتن سطح رضایتمندی در بین مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نهمین سفر میدانی در داخل استان و بازدید از ادارات و نهادها و سازمان ها، از توجه ویژه به اربعین با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در شهرستان و همچنین بالابردن سطح کیفی کتابخانه ها، کانون پرورش فکری و ورزش و جوانان شهرستان اشاره نمودند.

مریوان به معنای واقعی ذخیره‌گاه فرهنگ کردستان و مرکز فرهنگی کردستان است

فرماندار مریوان گفت: مریوان دارای ظرفیت‌های نسبی است که ظرفیت فرهنگی‌ یکی از مزیت‌های نسبی مریوان است، مریوان به معنای واقعی ذخیره‌گاه فرهنگ کردستان و مرکز فرهنگی کردستان است، مریوان مملو از اسطوره، اساطیر و باورهای بلندی است که پشتوانه‌های تاریخی دارد.

وی اظهار کرد: موضوع مرز و منطقه آزاد تجاری و صنعتی مریوان یک موضوع ملي است، پایانه مرزی باشماق یک مرز بین‌المللی و رسمی است که‌ در رنکینگ های ارزیابی گمرکات کشور همیشه در رتبه‌های اول و دوم مرز خشکی کشور است تراز تجاری بسیار مقبولی دارد و در بزنگاه‌های اقتصادی و نیاز کشور گره‌گشاست.

وی تاکید کرد: گردشگری و طبیعت یکی دیگر از مزیت‌های مریوان است، ۲۰۲ هزار هکتار عرصه ملی و جنگلی در شهرستان موجود می‌باشد که در کمتر استانی این ظرفیت وجود دارد که در مریوان بکرمانده و ظرفیت مناسبی برای تولید ثروت دارد.

وی افزود: کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی نیز از ظرفیت‌های نسبی خوب شهرستان است.

احمدی تشریح کرد: سال آبی گذشته بالغ بر ۹۰۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که طبق آمارهای موجود این حجم بارش، از شهرهای شمالی کشور بیشتر بوده است.

وی عنوان کرد: اراضی کشاورزی ما مرغوب و درجه‌ یک یا درجه دو هستند و درجه سه نداریم.

احمدی تصریح کرد: استعداد دامداری در شهرستان به یک شغل دیرینه تبدیل شده است، با توجه به نیاز سالیانه یک ميليون تن گوشت در کشور، توان تولید کشور ۸۵۰هزارتن می‌باشد که مجبوریم ۱۵۰هزارتن را از خارج از کشور وارد کنیم ، خوشبختانه ظرفیت جبران این مقدار در مریوان موجود می‌باشد، اگر درحوزه تولیدگوشت و دام در مریوان سرمایه گذاری شود و نگاه ملی به این قضیه داشته باشیم، نه تنها مشکل مریوان بلکه مشکل کل کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نسبی دیگر دریاچه زریبار است، افزود: اگر دریاچه زریبار در هر جای دیگری بود، برای عمران وآبادانی آن منطقه کفایت می‌کرد، ولی در مریوان متاسفانه به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود و هنوز درگیر قوانین دست و پا گیرهستیم.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه راهداری یکی از بحران‌های شهرستان است، افزود: بعنوان نمونه در بخش سرشیو تنها ۱۹درصد راه روستایی آسفالت داریم که این عدد فاجعه بار است، هنوز دسترسی ها با مشکل جدی مواجه هستند.

احمدی در پایان سخنان خود به میزان اعتبارات شهرستان اشاره کرد و افزود: کل اعتبارات شهرستان در سال گذشته ۱۹۳میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۸۴ میلیارد شده که نسبت به پارسال ۴۸درصد اضافه شده است.