چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، فرمانده سپاه، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در سالن شهید سلیمانی شهر مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، فرمانده سپاه، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در سالن شهید سلیمانی شهر مریوان برگزار شد.

سردار سلیمانی تربیت شده مکتب شهید، شهادت و مکتب سیدالشهداء بود

سرهنگ منصور لطیفی معاون هماهنگ‌کننده سپاه مریوان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب شهید، شهادت و مکتب سیدالشهدا بودند اگر دیروز دشمن در جبهه نبرد نتوانست در مقابل ایشان بایستد یقیناً می‌دانند آن‌هایی که در مکتب حاج قاسم قدم می‌گذارند کسانی هستند که راه آن عزیز را ادامه می‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مریوان در ادامه تصریح کرد: دشمن می‌داند وجود سردار سلیمانی خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت است اگر امروز آنها توان مقابله داشتند مردم، مادران و فرزندان عزیز غزه را به خاک و خون نمی‌کشیدند.

وی افزود: اگر امروز آنها توان مقابله داشتند بزدلانه سردار عزیز را در فرودگاه بغداد ناجوانمردانه ترور نمی‌کردند.

لطیفی در ادامه گفت: اگر توان مقابله داشتند به مردم بی‌دفاع که برای بیعت با سردار دل‌ها و برای زیارت این عزیز به کرمان رفته بودند ناجوانمردانه حمله نمی‌کردند.

وی افزود: اگر توان مقابله داشتند در همان غزه و در آن جغرافیای کوچک مقابل می‌ایستادند اما مردمان غزه با کمترین امکانات توانستند در مقابله هیمنه غرب و شرق بایستند ولی آنها توان مقابله ندارند و در فضای مجازی شروع به تخریب این مکتب بزرگ می‌کنند و این زهی باطل است و آن‌ها نمی‌توانند و نخواهند توانست مقابل هیمنه و قدرت اسلام مقاومت کنند.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) ما را بکشید که با کشتن ما درخت انقلاب تنومندتر می‌شود، بیان داشت: اگر امروز رژیم صهیونیستی دست به کشتار مادران و فرزندان غزه بی‌گناه و کسانی که هیچ ابزار دفاعی ندارند می‌کنند این از بزدلی دشمنان اسلام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه مریوان در خاتمه به خانواده‌های معظم شهدا بویژه خانواده‌های شهدای کرمان تسلیت عرض نمود و گفت: از خداوند منان علوء درجات برای این شهدای عزیز و سلامتی برای مجروحان حادثه تروریستی را مسئلت دارم.

خون شهدای حادثه تروریستی کرمان درخت تنومند جمهوری انقلاب اسلامی را باورتر خواهد کرد

و در ادامه مراسم عبدالحسین یوسفی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها و بر تأکیدات امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین و تشکیل محور مقاومت و اینکه گروه‌هایی در منطقه فلسطین بایستی انجام بگیرد، اظهار کرد: اولین کسی که جامعه عمل پوشاند و در میدان عمل این موضوع را پیاده و سازماندهی کرد حاج قاسم سلیمانی، مؤسس محور مقاومت بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به فرموده حضرت امام (ره) بهر آزادی قدس باید از کربلا گذشت و راه قدس از کربلاست، گفت: حاج قاسم آمدند حشد الشعبی و مسئولین عراق را بعد از سقوط صدام همراهی کردند چون حتی ما نمی‌توانستیم روزی به لبنان و فلسطین دسترسی پیدا بکنیم و این موضوع در عراق اتفاق افتاد و امروز شاهد هستیم که حشد الشعبی و حزب‌الله در برابر اسرائیل و حمایت از مردم غزه ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: عملیات طوفان الاقصی که غزه آغاز کرد بیانگر وجود استقلال در محور مقاومت بود. چون خودشان تصمیم می‌گیرند اقدام می‌کنند و کار را به پایان می‌رسانند و امروز اگر اتفاق این چنینی در کرمان می‌افتد این نشان شکست دشمنان ماست و نشان زبونی است.

وی به بخشی از وصیت‌نامه حاج قاسم در خصوص اینکه دشمن حتماً دنبال این است که مردم را از مسئولین جدا بکند مردم را از نظام جدا بکند غافل از اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۴۲ تا ۵۷ و ۵۷ تا پایان جنگ و در تمام اغتشاشات و فتنه‌هایی بر ایران تحمیل کردند، یادآور شد: انقلاب اسلامی انقلاب مردم و مردم پایه است مردم خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند اگر امروز در کرمان اتفاقی می‌افتد ما متکی به دستور الهی هستیم و معتقد هستیم بکشید ما را مردم ما بیدارتر خواهند شد و اگر امروز اتفاقی می‌افتد ملت ما بیدار می‌شوند و آن خون‌هایی که ریخته می‌شوند تلنگری است به همه مدیران و مسئولان که تجدیدنظری به همه اقدامات خودشان داشته باشند.

یوسفی به فرموده شهید حاج قاسم که قرارگاه حسین بن علی(ع) امروز در ایران عزیز و جمهوری‌اسلامی است و جمهوری‌اسلامی امروز به عنوان یک حرم امن قداست وجود دارد اشاره نمود و بیان کرد: آن حرم مقدس است در حرم زائر و خادم یکی هستند در حرم کسی با هم دعوا نمی‌کند در این حرم جمهوری اسلامی همه باید دفاع و حمایت کنند و اگر این اتفاق نیفتد و این حرم آن قداست، حراست و وحدت و انسجام خود را از دست بدهد نه حرم ابراهیمی خواهد ماند و نه حرم محمدی.

وی به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره نمود و گفت: تعدادی از عزیزان مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند بدن‌هایی تکه پاره شدند اما این خون‌ها درخت تنومند جمهوری انقلاب اسلامی را بارورتر خواهد کرد درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در ادامه به کلام نورانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: شهادت حاج قاسم از خود حاج قاسم برای دشمن مهمتر است، اشاره داشت و گفت: دیروز شاهد بودیم که حاج قاسم در مزار مطهر شهدا و کنار یارانش مدفون شدند و زائرین خیلی زیادی در آنجا حضور پیدا می‌کنند، دشمن از زائرین قبر مطهر حاج قاسم می‌ترسد و می‌آید مردم را به خاک و خون می‌کشد و این نشانه زبونی و ناتوانی شکست دشمن است.

وی در پایان گفت: فلسطینی‌ها امروز سنگ در دست ندارند اما بهترین سلاح‌ها را در اختیار دارند و با آن اعتقاد راسخی که دارند و با خدامحوری و وحدت انسجام با محوریت جبهه مقاومت در برابر حمله استکبار و همه آنهایی که در غزه مردم را به خاک و خون می‌کشند ایستادگی کردند. اگر امروز دشمن دست از جنگ بر علیه مردم فلسطین و غزه بردارد برابر است با نابودی آن. قطعاً شخص ناتانیاهو خواهد رفت و با پای خودشان آن را بیرون خواهند کرد انشالله به زودی شاهد شکست رژیم غاصب و خون‌آشام اسرائیل خواهیم بود.