نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی فعالان اقتصادی باحضور علیرضا یونچی فعال اقتصادی و داور برنامه میدون، فرماندار، جانشین سپاه و جمعی از مسئولین، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد

🔹به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امروز بیست و ششم دی ماه ۱۴۰۲ اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در این نشست اظهار کرد: مریوان شهر متفاوتی از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، باتوجه به اینکه یکسری پارامترها و مختصات خاص، در سراسر کشور عمومیت دارد و ما منکر آن نیستیم ولی مضاف بر این اقتضائات، مریوان دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود است، می‌توانیم بگوییم مریوان یک شهر منحصر به فرد است.

🔹️ احمدی افزود: بعضی از ویژگی‌ها که در مریوان موجود است در جاهای دیگر وجود ندارد و یا کمتر به چشم می‌خورد.

🔹️ وی افزود: مریوان شهری است با ۱۵ کیلومتر فاصله در نقطه صفر مرزی، اما از لحاظ رونق اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم مریوان را با شهرهایی که در عمق کشور وجود دارند مقایسه بکنیم.

🔹️ فرماندار مریوان در ادامه تشریح کرد: مریوان از لحاظ میانگین رشد جمعیت دارای میانگین ۲.۶  است، با توجه بحران جمعیت که در کشور حاکم است آمار امیدوار کننده‌ای در شهرستان داریم.

🔹️ وی اظهار کرد: مریوان شهری است مهاجر‌پذیر که از بعضی شهرهای استان کرمانشاه گرفته تا اطراف شهرستان‌های سقز و بانه و سنندج، ترددشان در مریوان است، همین موضوع مریوان را به یک نقطه ثقل اقتصادی و بازار بزرگی در هر حیث تبدیل کرده که یک جمعیت فراگیر متنوعی حضور دارند.

🔹️ احمدی افزود: مریوان جزء محدود شهرهای کشور است که تمام اراضی آن درجه یک و یا درجه دو هستند.

🔹️ وی تصریح کرد: تمام ابعاد گردشگری و محتواهای گردشگری در این شهر ظرفیت دارد، علاوه بر گردشگری فرهنگی، ورزشی، مذهبی، کشاورزی و انواع گردشگری‌ها، ظرفیت مرز باشماق نیز یک فرصت مناسب دیگری است که در مریوان وجود دارد.

🔹️ فرماندار مریوان افزود: مرز باشماق رتبه بالایی در رتبه‌بندی مرزهای کشور را داراست، اما متاسفانه هنوز دارای مشکلاتی است که حل نشده‌اند.

🔹️ وی در ادامه افزود: مرز باشماق وضعیت نامناسبی از حیث قاچاق با اشکال مختلف دارد که اقتصاد و فضای کسب و کار ما را آلوده کرده و مزیت نسبی مرز را به تهدید تبدیل کرده و از این لحاظ برای ما و جوانان ما و تولید کنندگان مشکل بزرگی محسوب شده که باید حل شود.

فعالان اقتصادی دانسته‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند

🔹️ علیرضا یونچی از فعالان اقتصادی کشور در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تاجران، کارخانه‌داران و تولیدکنندگان وظیفه شرعی، عرفی و اخلاقی دارند، هرچیزی را که یاد گرفته‌اند و در آن تخصص پیدا کرده‌اند را در اختیار مردم قراردهند، تأکید کرد: حتی برای تفریح هم شده جای جای ایران را بگردید و آن را به دیگران آموزش دهید، این جهاد من و شماست.

🔹وی افزود: من خود را وقف وقت کرده‌ام این بدان معنی است که دانسته خود را انتقال بدهید، طبق فرموده امام علی(ع)  حال خوب و امنیت فقط مال من نیست، دو چیز را  وقتی که ندارید متوجه اهمیت آن می‌شوید یکی امنیت و دومی سلامتی که نباید از آنها غافل شویم.

🔹یونچی تأکید کرد: بیایید با همدیگر دانسته‌های خود را به دیگران هم منتقل کنیم، من در راه وقف وقت، بارها تن و بدنم شکسته اما باز هم با این اوصاف به قدری حالم خوب است که جای همه خالیست و باید به من غبطه بخورید.

🔹وی با بیان اینکه حس خوب زندگی یعنی انتقال دانسته‌هایمان به دیگران، افزود: هر کسی در هر جایگاهی که باشد اگر دارای علمی است تکلیف دارد آن را به دیگران منتقل کند.

🔹یونچی خطاب به شرکت‌های دانش بنیان افزود: رسالت شما این است حال دیگران را بهتر و روان‌تر کرده و زندگی و آسایش بیشتری برای مردم به ارمغان آورید.

🔹وی در پایان افزود: مردم هر چقدر بیشتر اطلاعاتشان بالا برود به همان اندازه درآمدشان هم بالا خواهد رفت و زندگی بهتری خواهند داشت، توجه داشته باشید اگر هیچ کدام از مردم هم قدردان شما دانش بنیانی‌ها نبودند نگران نباشید چون خداوند متعال ناظر بر اعمال ماست و پیش خدا گم نخواهد بود.