مدیر آموزش و پرورش شهرستان مريوان بیان کرد: در شهرستان مریوان حدود ۱۱۰ آموزشیار فعال وجود دارد و کلاس‌ها کلاس گذاری و فعالیت‌شان شروع شده و کارهای سوادآموزی را به جد پیگیری می‌کنند.

نعمت‌اله مرادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مريوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، ضمن بیان اهمیت ویژه حوزه نهضت سوادآموزی، اشاره‌ای به وضعیت قبل از انقلاب کردند که جامعه ایران شاهد ۲۶درصد باسواد بود که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تدابیر و توجه بنیان‌گذار جمهوری‌اسلامی حضرت امام راحل (ره) همگام با تمامی پیشرفت‌های حوزه‌های دیگر، این نهضت توانست حرکتی عظیم در چرخه سواد و فرهنگ و تربیت کل کشور راه بیندازد که به برکت همین حرکت امروز جامعه به ۹۶درصد باسواد رسیده است و معضل بی‌سوادی روز به روز رو به افول است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: اگر جامعه امروز ما می‌خواهد به آن هدف والا که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است دست پیدا کنند شاهراه رسیدن آن، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و انتخابات پیش‌رو می‌باشد که اساسی‌ترین مسئله، انتخاب اصلح براساس معیارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی گفت: با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تاثیرگذاری افراد بر جامعه و حوزه تحت پوشش خود اظهار داشتند که هریک از ما می‌تواند سهمی در آینده روشن کشور داشته باشد.

مرادی در پایان بیان کرد: در شهرستان مریوان حدود ۱۱۰ آموزشیار فعال وجود دارد و کلاس‌ها کلاس‌گذاری و فعالیت‌شان شروع شده است و کارهای سوادآموزی را به جد پیگیری می‌کنند.