رئیس شبکه دامپزشکی مریوان گفت: هماهنگی لازم با گمرک باشماق برای ایجاد مسیرهای جداگانه به منظور تسریع در حرکت خودروهای حامل محصولات غذایی و بخصوص پولت (نیمچه تخمگذار) و ماهی زنده در محوطه ترانشیپ و گمرک انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از ایرنا، کیوان نوری روز سه شنبه در نشست با مسئول پست قرنطینه دامپزشکی باشماق مریوان اظهار کرد: این مسیر جداگانه با توجه به امکان فاسد شدن سریع کالاهای صادراتی و احتمال افزایش تلفات در طیور زنده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نتیجه سازمان دامپزشکی کشور و نمایندگان آن در استان کردستان همواره صادرات محصولاتی با بهترین کیفیت بهداشتی به اقلیم کردستان عراق بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار سازمان دامپزشکی سلامت غذا از مزرعه تا سفره است، تمام محصولات دامی از زمان تولید تا مصرف، مورد نظارت سازمان دامپزشکی است.

نوری ادامه داد: یکی از اهداف اصلی پست‌ قرنطینه دامپزشکی به عنوان یکی از سازمان‌های همجوار گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در پایانه مرزی باشماق، اعمال نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای شبانه روزی حتی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری جهت تضمین حداکثری سلامت غذایی محصولات صادراتی به کشور عراق است.

مسئول پست قرنطینه دامپزشکی باشماق هم در این زمینه اظهار داشت: ارتباط نزدیک شهروندان عراقی و حضور نمایندگان آنان در مرز باشماق موجب افزایش رضایتمندی آنها از کیفیت محصولات صادراتی شده است.

عبدالرحمن رستمی افزود: طی سال اخیر شاهد رشد روز افزون صادرات ماهی در گونه‌های مختلف سردآبی (قزل‌آلا) و گرمابی(کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد) بصورت زنده و خوراکی تازه، بچه ماهی پرورشی و پولت (نیمچه تخمگذار) در کنار سایر محصولات صادراتی نظیر دنبه گوسفندی، خوراک ماهی، تخم مرغ خوراکی، آبزیان زینتی، ماهی خوراکی منجمد، میگو، کنسانتره خوراک دام و طیور بودیم.