همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان کردستان و با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید خضری هورامان واقع در شهرستان سرواباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، این مدرسه سال گذشته به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری به استان کردستان آغاز شد و در کمتر از یکسال در دومین سفر رئیس جمهوری به استان کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این دبیرستان ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهوری به استان کردستان در سال گذشته بود.

فرماندار شهرستان سروآباد در آیین افتتاح این دبیرستان با تقدیر و تشکر از سفر معاون رئیس جمهوری به شهرستان سروآباد گفت: قطعا سفر رییس جمهوری به استان کردستان منشا خیر و برکت و توسعه در استان کردستان خواهد بود.

حسن زارعی افزود: توجه ویژه به آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری است چون زیربنای توسعه و پیشرفت در هر منطقه ای در آموزش و پرورش پویا و قوی است.

وی ادامه داد: احداث یک دبیرستان ۱۲ کلاسه در شهر اورامان تخت یکی از ضروریات این شهرستان بود چون نبود فضای آموزشی مناسب در این منطقه مرزی می تواند در آینده دانش اموزان منطقه تاثیرگذار باشد و باتوجه به اینکه کولبری در این منطقه رواج دارد توجه نکردن به وضعیت آموزشی این منطقه باعث گرایش دانش آموزان به کولبری و ترک تحصیل خواهد شد.

زارعی گریزی به خدمات نظام زد و گفت: در دوران قبل از انقلاب در شهرستان های مریوان و سروآباد و حتی سنندج فقط یک متخصص و یک پزشک وجود داشت که حتی نمی توانستند با بیماران ارتباط کلامی برقرار کنند اما امروز می بینیم که در دورترین روستای منطقه اورامان که روستای ناو است بیش از ۱۲۰ نفر پزشک، متخصص و نیروی کادر درمانی رشد و تربیت یافته اند و مشغول خدمت به مردم هستند که این مهم بیانگر توجه ویژه نظام و دولت به تحصیل و پیشرفت و ترقی مردمان این مرزو بوم است.

آیت‌ الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج – همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.