جشن بزرگ دختران روزه اولی‌ در دبستان هاجر شهرک هجرت مریوان شامگاه دوشنبه در آستانه عید سعید فطر به همت معاونت تعلیم و تربیت سپاه شهرستان مریوان و با همکاری مدیریت آموزش‌وپرورش، اداره برق و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  «زریوار خبر»، در این مراسم ۷۰۰ دانش‌آموز دختر روزه اولی حضور داشتند که برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجرای سرود دسته‌جمعی روزه اولی‌ها در دبستان دخترانه هاجر شهرک هجرت مریوان برگزار شد.

دختران مدرسه هاجر با چادرهای سفیدی که بیانگر مکلف شدن آنها به فرائض دینی بود در این آیین معنوی حضور یافته بودند.

امشب مدرسه هاجر برای دانش‌آموزانش شب به یادماندنی و زیبایی شد که زیبایی آن وصف نشدنی بود با حضور روزه اولی‌ها و چادرهای گل‌گلی نمازشان زیباتر شده بود.

حیاط مدرسه از درخشش سفیدی و روشنایی چادر روزه اولی‌ها نورانی و روشن گشته بود.

در این آیین معنوی امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولین و روسای ادارات شهرستان نیز حضور داشتند که نماز جماعت مغرب به امامت حاج ماموستا مصطفی شیرزادی اقامه شد.

شایان ذکر است که این جشن با هدف ترویج و تشویق دختران به روزه‌داری برگزار شد.

در پایان مراسم از طرف سپاه، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت آموزش‌وپرورش و بخشداری به یک نفر از حافظان قرآن جوایز ارزنده‌ای عطاء شد و ضمناً از جانب سرهنگ قیصر امیدی فرمانده سپاه شهرستان مریوان  ۲۰۰ قواره چادر نماز به دانش‌آموزان این دبستان اهداء گردید.