مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور فرمانده سپاه، فرماندار، خانواده‌های معظم شهدا و سایر اقشار در شهرستان مریوان برگزار شد

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در مراسم تجمع روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در مسجد جامع شهرستان مریوان برگزار شد خاطر نشان کرد: ۹ دی ماه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار هست و ماندگار خواهد ماند و این روز جزئی از افتخارات ملت ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: این گردهمایی بزرگ که تاریخ ساز و اثر ساز است به مناسبت سالروز حماسه‌ای است که به دست مردم ملت ایران خلق شد و باید آیندگان بیشتر در مورد ۹ دی و نقش مردم و حضورشان در این روز تاریخی بدانند.

احمدی بیان داشت: تاریخ ما به ویژه تاریخ اسلام سرشار از حوادث و اتفاقاتی است که هم نقطه روشنی است برای امت اسلامی که به شکل آبرومندانه‌ای به وظیفه دینی‌شان عمل بکنند و هم متاسفانه نقاط تاریخی است و در تاریخ اسلام چه سکوت مردم، چه سکوت علما یا بی‌تفاوتی شان برای جریان اسلامی هزینه و معنونه‌ای تولید کرد.

وی گفت: امروز را به نام روز بصیرت روز بصیر بودن ملت و جامعه نامگذاری کرده‌اند کلمه بصیر در قرآن به معنی گره گشایی است که برای کسی که می‌بیند و کسی که توانایی دیدن دارد و هم در قرآن بصیر به معنی بیننده ظاهری است.

فرماندار شهرستان مریوان به سه ویژگی افراد بصیر در کلام امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: انسان با بصیر کسی است؛ در شنیده‌های خود بیندیشد و در نگاه خود عمیق باشد و از عبرت‌ها درس بگیرد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب آن جریان فتنه سال ۸۸ که ۸ ماه تمام کشور را به لبه پرتگاه برد، گفت: آن عده‌ای که با جریان فتنه ۸۸ همراهی می‌کردند حقیقتاً این کارشان آگاهانه نبود باور کرده بودند که این ادعایی جریان دارد، باورشان شده بود که باور درستی است لذا همراهی می‌کردند و رهبر فرزانه و عزیزمان هم صبوری می‌کردند که مردم آگاه شوند و در پایان بر همه معلوم شد که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و آنجا هم مردم به دشمن سیلی زدند.

وی گفت: تاریخ مقابل جریان غرب با جریان ایران اسلامی است و این سه خصلت افراد بصیر از نظر امیرالمؤمنین (ع) ۹دی را برای ما آشکار و نمایان کرد و امروز این موضوع ادامه دارد اما به شکل رخداد عظیم انتخابات پیش روی ماست.

احمدی بیان کرد: در اندیشه سیاسی اسلام سه رکن مردم، رهبر و خدا مساوی با هم هستند و این زیر بنای سیاسی اسلام است.

وی گفت: نظام اسلامی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند استقرار و برنامه‌هایش را کامل بکند حضور در انتخابات با مشارکت و رقابت قوی آرزوی ما، مردم و نظام ماست و هم کابوسی است برای کسانی که علاقمند به بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند.

فرماندار شهرستان مریوان در خاتمه اظهار کرد: مسئله انتخابات یک مسئله مثل سایر مسائل کشور نیست مسئله انتخابات یک مسئله راهبردی و حیاتی برای ماست.

مردم مریوان در پایان مراسم ضمن حمایت از مردم بی‌دفاع غزه حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه را محکوم و یکبار دیگر با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل ضمن حمایت از مردم بی دفاع غزه بار دیگر اقدامات رژیم کودک اسرائیل را محکوم کردند.