استاندار کردستان گفت: امسال تعهد اشتغال استان ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تا امروز قریب به ۷۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر امروز، در مراسم جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال اظهار کرد: بنیان‌هایی همچون نهاد بسیج مستضعفان و کمیته امداد که امام راحل بنیان‌گذاری کردند از تدابیر و یادگارهای ماندگار ایشان است که امروز در گام دوم انقلاب این بنیان‌ها به اوج بالندگی و بلوغ رسیده اند.

وی افزود: نمونه این بنیان‌ها نهاد کمیته امداد است که علاوه بر کمک به نیازمندان،رویکرد ایجاد اشتغال، مهارت‌آموزی و راهبری برای رسیدن به استقلال شغلی را داشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: باید به مددجویانی که با همت بالای خود، از فرصت و ظرفیت‌های نظام بهره کافی بردند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند، خدا قوت بگوییم و امروز این زحمات منتج به نتیجه شده است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: کمیته  امداد بار بزرگی را برای رفع بیکاری بر دوش گرفته است و از موفق‌ترین دستگاه‌ها با راهبرد و طراحی موفق در حوزه شغلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان طی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که بخشی از آن در سفر رئیس‌جمهور رونمایی شد، گفت: این سفر بازتاب گسترده‌ای در کل کشور داشت و حماسه مردم در استقبال پرشور از رئیس‌جمهور نشان‌دهنده امیدواری مردم به نظام بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعهد ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفری اشتغال را در استان داشتیم که با ایجاد بیش از ۴۲ هزار اشتغال، این تعهد بیش از ۱۳۰ درصد تحقق یافت.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: امسال نیز تعهد اشتغال استان ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که تا امروز قریب به ۷۵ درصد محقق شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه نزدیک به دو هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته و سال جاری در حال پرداخت است، خاطرنشان کرد: سال جاری و سال آینده تمرکز استان بر توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌هایی است که توسعه اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منجر شود.