مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان علاوه بر مصوبات مهم و ارزشمند در بخش آب، مبلغ 900 میلیارد تومان نیز برای برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و اجرای شبکه جمع‌آوری و فاضلاب نواحی منفصل و روستاهای بالادست سد ژاوه اختصاص یافت.

به گزارش زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمد فرهاد با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مصوبات این سفر اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب مریوان، دیواندره و سنندج توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه فاز مایع طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج در سفر دور دوم رئیس جمهور افتتاح شد و هم اکنون در مدار بهره برداری است، افزود: برای تکمیل عملیات باقی مانده(تکمیل بخش لجن) ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: همچنین عملیات اجرائی باقیمانده ابنیه طرح ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب مریوان در حال اجرا است و برای تکمیل تصفیه خانه و تجهیزات الکترومکانیکال اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

فرهاد خاطرنشان کرد: جهت تکمیل تصفیه خانه و تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره نیز اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان، برای اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب نواحی منفصل و روستاهای بالادست سد ژاوه اعتباراتی جمعا به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: از این میزان، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نیرو و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مدیریت استان در سال جاری و سال آینده به این پروژه اختصاص و هزینه خواهد شد.