مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از افتتاح و بهره‌برداری ۴ پروژه در این شهرستان همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر؛ امروز ۱۲ بهمن همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۴ پروژه برقی شهرستان مریوان با حضور فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

عبداله آذری مدیر توزیع برق شهرستان مریوان، احداث و بهره‌برداری از پروژه پست هوایی شهرک بهاران را یکی از پروژه‌های قابل افتتاح حوزه برق این شهرستان عنوان کرد و گفت: حجم فیزیکی این پروژه شامل احداث یک دستگاه ترانس ۲۰۰ کاوا، احداث بیش از ۱۲۰ متر کابل کشی فشار ضعیف زمینی و احداث ۲۱۵ متر شبکه فشار متوسط هوایی زمینی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری رسید.

 

وی به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی این شهرستان اشاره کرد و گفت: سه پروژه‌ی دیگر شهرستان مریوان همزمان با افتتاح این پروژه بمناسبت دهه مبارک فجر با اعتباری قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در ادامه تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها با محوریت محرومیت‌زدایی و با هدف رفع ضعف ولتاژ در سطح شهرستان مریوان که شامل احداث ۲۱۴۰ متر خط نفوذی روستاهای (باشماق، خانم کهن و ساوجی)، احداث پست هوایی در محله‌های(شهرک بهاران-شهرک شادی-نوبهار-بازار سرپوشیده-شانو-برده رشه- کانی دینار-موسک) افزایش قدرت پست جهت رفع فول باری محله‌های(عزیز آباد-تازه آباد جاده رشه -کانی دینار- ویسه- استراحت گاه کارگران) و همچنین تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب روستاهای(ریخلان-سردوش-ینگیجه-گویزه کویره) از پروژه‌های شاخص این شهرستان است که در این ایام افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

صنعت برق از زیرساخت‌های توسعه هر منطقه است

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در طول چند سال اخیر در حوزه‌ی برق در این شهرستان دستاوردها و اقدامات خوبی در زمینه‌ی توسعه، اصلاح و تقویت شبکه با هدف تأمین برق موردنیاز و پایدار شبکه برق برای شهروندان صورت گرفته است.

 

احمدی در ادامه گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه و آبادانی هر منطقه صنعت برق است که خوشبختانه در شهرستان مریوان رضایت خوبی از عملکرد حوزه‌ی برق وجود دارد و در پایان ابراز امیدواری کرد این پروژه و دیگر پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی زمینه رضایتمندی و رفاه و آسایش بیشتر هموطنان در شهرستان فراهم می‌کند.