کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: باوجود حمایت‌های بین‌المللی و ارتش کلاسیک، رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش ناکام مانده و جنگ کنونی به یک نبرد طولانی و فرسایشی تبدیل شده است.

بهنام قنبری در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر»، به نقل از کردتودی، در اظهارات اخیر خود به بررسی وضعیت کنونی مقاومت و رژیم صهیونیستی پرداخت و به سؤالاتی درباره موفقیت یا شکست این دو طرف پاسخ داد.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اشتباهات موجود در مقایسه حزب‌الله و ارتش رژیم موقت، تأکید کرد: شرایط و اهداف هر یک از این طرف‌ها به‌شدت متفاوت است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی با یک ارتش کلاسیک و مسلح، تحت حمایت آمریکا و ناتو، در برابر حزب‌الله به‌عنوان یک گروه مقاومت قرار دارد.

قنبری افزود: درحالی‌که رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به اهداف خود با کمترین هزینه است، جنگ کنونی برای آن به یک نبرد طولانی و فرسایشی تبدیل شده که به هیچ یک از اهدافش نرسیده است. این وضعیت را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای از شکست رژیم تعبیر کرد.

وی همچنین به مقایسه تلفات و آسیب‌های دو طرف اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی باهدف توقف حزب‌الله، به بمباران گسترده و هدف قراردادن فرماندهان این گروه پرداخته است. اما حزب‌الله نه‌تنها تردید نکرده، بلکه بر شدت و عمق حملات خود افزوده است.

قنبری در ادامه به تحلیل دو سناریو درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت. او سناریوی اول را آغاز جنگ گسترده‌ای جدید از سوی رژیم دانست و سناریوی دوم را به‌عنوان یک اقدام از سوی آمریکا برای حمایت از نتانیاهو در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل تأکید کرد: جبهه مقاومت با صبر و هوشمندی، همواره در برابر چالش‌ها ایستادگی کرده و به‌رغم تمام ناملایمات، به پیروزی‌های خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تاریخ و تجارب گذشته، ابراز امیدواری کرد و گفت: حزب‌الله، بارها ضربات بزرگی را متحمل شد و هر بار توانمندتر به میدان بازگشت.

انتهای خبر/