استاندار کردستان اظهار کرد: پروژه‌های مصوب سفرهای رئیس‌جمهور در کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور بی‌نظیر بود و سه سفر رئیس‌جمهور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوبه در برداشت که جهش خوبی در توسعه استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در آیین جشن انقلاب در مسجد جامع روستای اسکول مریوان اظهار کرد: پروژه‌های مصوب سفرهای رئیس‌جمهور در کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور بی‌نظیر بود و سه سفر رئیس‌جمهور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوبه در برداشت که جهش خوبی در توسعه استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان مریوان از این مصوبات سهم خوبی بوده است چرا که ظرفیت و پتانسیل لازم را برای توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: در حوزه راه روستایی در ۲سال گذشته ۳۶۶کیلومتر راه افتتاح شده است که نسبت به دوره‌های گذشته بی‌نظیر بوده است، ضمن اینکه در حوزه‌های دیگر از جمله طرح هادی، آسفالت معابر روستایی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که در پایان دولت سیزدهم نقاط مختلف استان کردستان در همه شاخص‌ها به میانگین کشوری و یا بالاتر از میانگین کشوری برسد.

زارعی کوشا اظهار کرد: تمام تلاش ما در ۲سال گذشته ایجاد ذهنیت مثبت در مدیران ارشد کشوری نسبت به استان بوده است تا بتوانیم بیشتر مطالبه‌گری کرده و امکانات و اعتبارات خوبی برای استان جذب کنیم و تا حدود زیادی موفق شده‌ایم.

استاندار کردستان در ادامه به کلنگ‌زنی مسیر جاده نی‌_سیاناو به طول ۱۰کیلومتر اشاره کرد و گفت: از امروز عملیات اجرایی آن شروع شده است و از راهداری و سازمان مدیریت انتظار می‌رود این پروژه در اولویت تخصیص‌ها باشد تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

تلاش برای رفع مشکل مرزنشینان
استاندار کردستان ادامه داد: مرز در تمام دنیا به عنوان ناموس یک کشور و مملکت شناخته می‌شود و وظیفه مرزبانی در این زمینه خیلی سنگین است که از مرز حفاظت کند و ما نیز تا جایی که قانون اجازه دهد تلاش می‌کنیم تسهیل گر مشکلات مرز باشیم.

وی به کارت‌های مرزنشینان نیز اشاره کرد و افزود: کارت‌های مرزنشینی برای افرادی که طبق قانون به عنوان مرزنشین شناخته می‌شوند، صادر خواهد شد.

زارعی کوشا اظهارکرد: همچنین تمام تلاش ما فعال شدن بازارچه‌هایی است که قبلا فعال بوده‌اند و در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، هنگه ژال با تمام سختی‌ها بازگشایی شد اما حکومت اقلیم و دولت مرکزی عراق بشدت مخالفت کرده‌اند و ما نیز تلاش می‌کنیم با مذاکره این مساله حل شود.

وی به مساله انتخابات نیز گریزی زد و گفت: مشارکت گسترده در انتخابات اقدامات از دیگر اقداماتی است که دست ما را برای پیگیری و مطالبه‌گری بازتر می‌کند و بی‌شک با بصیرت مردمان خوب استان مشارکت حماسی در این رویداد خواهیم داشت.

استاندار کردستان یادآور شد: ما هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی نداریم و فقط برگزار کننده این رویداد هستیم و تمام تلاش‌مان امنیت و سلامت انتخابات است.