زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن، در مدرسه دخترانه مبعث شهرستان مریوان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، آیین نواختن زنگ انقلاب قبل ازظهر چهارشنبه همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن با حضور مدیر آموزش‌وپرورش، معاون هماهنگ‌کننده سپاه، امام جمعه و سایر رؤسای ادارات در مدرسه دخترانه مبعث این شهرستان برگزار شد و نعمت‌اله مرادی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان مریوان ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خاطر نشان کرد:  انقلابی که با رهبری حضرت امام(ره)  و با برکت خون شهیدان به ثمر نشست و با برکت خون شهیدان چهل و پنجمین سالگرد انقلاب خود را جشن خواهد گرفت و ان شاءالله به دست صاحب اصلی آن سپرده خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش مریوان بیان کرد: ایران قبل از انقلاب در مجامع دنیا مطرح نبود جز اینکه عضوی از اعضای نوکرای آمریکا بود امروز در همه دنیا آن‌هایی که انصاف دارند و تصدیق می‌کنند که جمهوری اسلامی پیروز است و پیروزی آن ادامه خواهد داشت.

وی گفت: چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب و شکوهمند اسلامی می‌گذرد و مسیر حرکت کشور در سایه این واقعه شکوهمند همواره دست خوش فراز و نشیب‌های متعددی بوده است که به طور طبیعی امکان وقوع آن برای هر انقلابی وجود دارد.

مرادی در ادامه افزود: با رهبری مقام عظمای ولایت همواره کشور روسفید بیرون آمده است و نه تنها قوی‌تر در این مسیر قدم برداشته است بلکه روزبه‌روز به قله‌های اعتلاء نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: به رغم همه مشکلات طاقت فرسا جمهوری اسلامی روزبه‌روز استوارتر قدم به جلو برداشته است.

مدیر آموزش‌وپرورش مریوان اظهار داشت: بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی شاهد افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور  ایران اسلامی بودیم علت همه آن پیشرفت‌های تداوم انقلاب، پای کار بودن مردمان در تمام برهه‌ها و زمان‌ها بوده است که این مطالعات در زمینه حضور مردمی یک نمونه منحصر به فرد و بی‌نظیر می‌باشد.

وی گفت: دستاورد فرهنگی حکومت طاغوت قبل از انقلاب در زمینه آموزش و پرورش هفتاد درصد مردم در سال پنجاه و هفت بی‌سواد بودند که این سی درصد یک عده‌ای خاص مرفهین و جامعه وزرا وکلایی بودند که سواد داشتند.

وی افزود: دستاورد فرهنگی دیگر از جمعیت سی و پنج میلیونی ایران قبل از انقلاب صد و پنجاه و هفت هزار دانشجو بوده است که این کمتر از یک درصد جمعیت کشور بوده است.

مرادی در پایان بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون در شهرستان مریوان در اکثر نقاط دوردست مدرسه و آموزشگاه داریم و حتی برای دو نفر دانش‌آموز هم معلم فرستادیم و کلاس در آنجا وجود دارد و تدریس می‌کنند.

گفتنی است که اجرای سرود، نواختن زنگ انقلاب، بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی، آشپزی و… از جمله برنامه‌های فرهنگی این مراسم بود.