رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: وصول درآمدهای عمومی دولت باید به صورت مجدانه پیگیری شود.

به گزارش زریوار خبر به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان با اشاره به رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص اعتبارات به استان‌ها اظهار کرد: با عنایت به رویکرد جدید این سازمان در تخصیص اعتبارات با توجه به میزان تحقق درآمدهای مصوب استان‌ها، لازم است از تمامی ابزارها و رویکردهای منطقی و با رعایت عدالت در راستای وصول درآمدهای عمومی دولت استفاده شود.

وی به سهم ۳ هزار و ۲۴ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده درآمدهای استان کردستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گریزی زد و گفت: لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف درآمدی در قانون بودجه نسبت به برنامه‌ریزی‌های لازم براز شناسایی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تحقق این تکالیف قانونی اقدام نمایند.

محمدی تاکید کرد: باید در نظر داشت که وصول درآمدهای عمومی دولت به معنای افزایش اخذ مالیات از مودیان خوش حساب مشاغل نیست بلکه هدف جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات قانونی از فعالان عمده اقتصادی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از برگزاری جلسات این ستاد به صورت ماهانه و با هدف رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در درآمدهای وصولی خبر داد و افزود: امیدواریم با هماهنگی و نظارت‌های قانونی شاهد تحقق همه اهداف تعیین شده استان در این حوزه باشیم.

ارائه گزارش در خصوص  میزان وصول درآمدهای بازارچه‌های مرزی، ارائه گزارش در خصوص قراردادهای اجاره محدوده گردشگری تالاب زریوار شهرستان مریوان و همچنین ارائه گزارشی از فرآیند وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از مرزهای استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.