جشن تکلیف ۱۸۰۰ نفر دانش‌آموز دختر شهر مریوان با عنوان «جشن فرشته های کُرد ایرانی» در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، جشن فرشته‌های کُرد ایرانی در مریوان بعدازظهر چهارشنبه با حضور ۱۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم مدارس شهرستان مریوان برگزار شد که ورود به سن تکلیف و عبودیت و بندگی پروردگار متعال را جشن گرفتند.

این جشن با مشارکت ادارات و با حضور امام جمعه شهر مریوان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، فرمانده سپاه و سایر مسؤولان و مدعوین در سالن ورزشی زاگرس مریوان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت این جشن عبادی اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف از اهمیت زیادی برخوردار است و به منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: از امروز به بعد شما دانش آموزان باید بیش‌تر از قبل یاد خدا را زنده نگه دارید و عبادات خود را به صورت کامل به جا بیاورید و هرچه که می‌خواهید را از محضر خدا بخواهید چرا که شما از امروز به خدا نزدیکتر هستید.

وی اعلام کرد: جشن تکلیف الهی اهمیت زیادی دارد و رسیدن به تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای به جا آوردن فرامین الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: لازم است که دختران در زندگی به سه وظیفه عمل کنند.

حجت الاسلام پورذهبی خاطر نشان کرد: شما دختران باید همواره قدر خود، مادران و معلمان خود را بدانید و در اجرای عبادات دینی و مذهبی بیش از پیش کوشا باشید.

گفتنی است؛ در این جشن دانش آموزان با حضور و مشارکت در برنامه‌های متنوع و شاد، با احکام آشنا شده و رسیدن به سن عبادت و بندگی را جشن گرفتند و شرکت در نماز جماعت حسن ختام این مراسم بود.