سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مريوان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نقش مهمی در هدایت و تحکیم بنیان های اعتقادی و اجتماعی امت اسلامی ایفا نمودند؛ عنوان کرد: اگر ما فاطمه زهرا (س) را الگوی زنان جامعه اسلامی قرار دهیم جامعه اسلامی از هر گزندی در امان می ماند، فاصله گرفتن از سیره ایشان باعث ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه خواهد شد.

ماموستا امجد محمودی سرپرست مرکز بزرگ اسلامی و امام جمعه مسجد جامع قبای مريوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: محبت رسول اکرم صلی الله علیه وآله بعد از ذات خداوند بر اساس آیه مبارکه «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ» (۳۱ / ال عمران) یک امر واجب و دستور خداوند متعال به همه مسلمانان است و محبت اهل بیت ایشان نیز واجب است.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) محبوب‌ترین فرزند نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌باشد و تمامی حرکات فاطمه زهرا (س) از منظر سیرت و اخلاق همانند پدر بزرگوارشان بوده است.

ماموستا محمودی با بیان اینکه سیره حضرت فاطمه زهرا (س)، مصداق کامل و بارز «زن الگو» در دین اسلام است عنوان کرد:  بهترین زن، محجبه‌ترین، باوقارترین، باعفت‌ترین و با حیاترین زن در آن عصر حضرت زهرا (س) بوده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: فاطمه پاره تن من است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی با اشاره به نقش مادری حضرت زهرا (س) برای خانواده و فرزندان خویش ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) را به ام ابیها صدا می‌کردند، همچنین مادر سید و سلاله پاک حضرت امام حسین علیه السلام می‌باشد که واقعه کربلا را در دل عالمیان برای همیشه نهادینه کردند؛ لذا حضرت زهرا(س) نقش مهمی در هدایت و تحکیم بنیان های اعتقادی و اجتماعی امت اسلامی ایفا نمودند.

ماموستا محمودی خاطر نشان کرد: اگر ما فاطمه زهرا (س) را الگوی زنان جامعه اسلامی قرار دهیم جامعه اسلامی از هر گزندی در امان می ماند، فاصله گرفتن از سیره ایشان باعث ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه خواهد شد.

امام جمعه مسجد جامع قبای مريوان بیان کرد: قناعت و تقوای الهی و یک زن نمونه که مطیع شوهرش حضرت علی (ع) بوده است یکی دیگر از افتخارات آن بزرگوار است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم زنان جامعه اسلامی با مطالعه سیره و سلوک دینی و عبادی و اخلاقی سیره آن بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا سعادتمند دنیا و آخرت باشند.