مدیر توزیع برق مریوان از تأمین برق و پایداری شبکه در مناطق بحران‌زده بخش سرشیو و خاوومیرآباد خبر داد.

🔹 عبدالله آذری مدیر توزیع برق مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر گفت: طی بارش‌هایی که در اواخر بهمن‌ماه روی داد روستاهای تراق تپه، توت سرخان، قمچیان، کانی تمرخان، قامیشله، گوگجه، آگجه منطقه سرشیو و سه روستای انجیران، شرکه و گاگل در بخش خاوومیرآباد دچار قطعی برق شدند.

🔹 آذری در ادامه گفت: در سریعترین زمان ممکن با تشکیل جلسه بحران و مشخص نمودن نقاط آسیب دیده و بازدید سریع از شبکه توزیع برق و آماده نمودن اکیپ‌های عملیاتی در روزهای ابتدایی کلیه روستاهای مذکور دوباره  برقدار شدند.

🔹️ وی خاطر نشان کرد: روستای گوگجه در این بحران دچار بیشترین آسیب دیدگی در شبکه توزیع برق شده بود و ۳۵ اصله تیربرق در ابتدای آنتن الی روستا دچار شکستگی و سقوط شده بود که با نصب یک دیزل ژنراتور ۲۴۰ کیلووات در همان شب اول بحران روستا برقدار گردید.

🔹️ مدیر توزیع برق مریوان در خصوص اقدامات انجام شده در طی این بحران شرح داد: با بررسی صورت گرفته کل مسیر شبکه توزیع برق روستای گوگجه که قبلاً در دره و مناطق آسیب‌پذیر بود برکنار و با احداث ۲۶۵۰ متر شبکه فشار متوسط و نصب ۶۵ اصله تیربتونی و چوبی در حاشیه جاده روستا شبکه جدید توزیع برق در روستا احداث و برقدار گردید.

🔹️ وی افزود: در دیگر روستاها مجموعا” ۴ اصله تیر نصب شده و در کل ۶۹ اصله تیر برق در این بحران در طی یک هفته نصب گردیده و برای انجام این مهم از ۲۴ نفر سیمبان، ۳ دستگاه جرثقیل، ۳ اکیپ چاله کنی، ۱ اکیپ تامین سنگ لاشه و ۱ اکیپ تدارکات و پشتیبانی و نیز ۵ نفر سراکیپ استفاده شد که در این راستا کمک‌های مردمی سهم بسزایی در امر تسریع تأمین برق و پایداری شبکه ایفا نمودند.

🔹️ آذری اشاره نمود: فرمانداری مریوان و بخشداری سرشیو در همان ساعات اولیه بحران با بازدید از منطقه و هماهنگی صورت گرفته نقش بسزایی در انجام این امر مهم داشتند، همچنین #سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مریوان با تامین و ارسال سوخت ژنراتور دیزلی در روزهای ابتدایی بحران کمک شایانی به برقدار شدن روستا نمودند.

وی در ادامه افزود: دهیاری، شوراها و اهالی روستاها در بحران بوجود آمده توزیع برق مریوان را بسیار یاری نمودند و همچنین مدیریت توزیع برق سروآباد با ارسال یک دستگاه جرثقیل و مدیریت آبفای مریوان با ارسال ۱ اکیپ چاله کنی و مدیریت جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، سازمان هلال احمر و اداره دامپزشکی با ارسال خودرو شرکت‌های پیمانکاری با اعزام سیمبان و تجهیزات و ناوگان خودرویی سبک و سنگین این مدیریت را یاری نمودند نهایت تشکر و قدردانی را داریم.