استاندار کردستان گفت: از مجموع تعهد ۳۶ هزارواحدی مسکن ملی در سطح استان، تاکنون برای ۲۶ هزار واحد زمین تأمین شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

به گزارش «زریوار خبر» به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان،  اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از پروژه ۵۲۰ واحدی مسکن ملی در سنندج اظهار کرد: دولت ۳۶ هزار واحد تعهد مسکن ملی در سطح استان دارد که تا این لحظه برای بیش از ۲۶ هزار واحد زمین تأمین شده است و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

 وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مسکن ملی در سنندج پروژه ۵۲۰ واحدی است که به امید خدا با تدابیر اتخاذ شده تا یک یا ۲ ماه آینده مابقی تعهد زمین تأمین می‌شود.

 طبق گفته استاندار کردستان، باتوجه‌به هماهنگی‌هایی که صورت‌گرفته بیش از ۳۶ هزار تعهدی که دولت برای تأمین زمین داده در استان مازاد بر نیاز زمین تأمین خواهد شد.

 زارعی کوشا اضافه کرد: در برخی از شهرهای استان مانند سقز کل نیاز زمین تعهد داده شده تأمین شده و در مرحله تأمین زمین برای نیاز مازاد هستیم.

 وی با بیان اینکه در همه شهرهای استان کار ساخت‌وساز و تأمین زمین طرح در حال انجام است، ادامه داد: از دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایر دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود انجام کارها را تسریع ببخشند.

 استاندار کردستان یادآور شد: معارضین یکی از اصلی‌ترین موانع در زمینه اجرای طرح‌های مسکن ملی در استان بود که فرایند کار در اجرای پروژه را طولانی کرد، اما با همراهی خوب مراجع قضایی استان توانستیم مشکلات را حل کنیم و امیدواریم شاهد حل کامل این موانع باشیم.

 زارعی کوشا با اشاره به اینکه تأکیدات لازم به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در زمینه تسریع در فرایند اجرای طرح صورت‌گرفته است، گفت: باید با همراهی و همدلی همه بخش‌ها و دستگاه‌های متولی از فصل محدود عمرانی نهایت استفاده را برای جلو بردن کار ببریم.