بارش برف در گردنه ژالانه شهرستان سروآباد این محور ارتباطی را سفیدپوش و برای ساعاتی مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از سروآباد، گردنه ژالانه یکی از گردنه‌های صعب‌العبور و برف‌گیر استان کردستان بوده که محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به پاوه و نوسود در استان کرمانشاه است.

هر ساله بارش‌ برف و سقوط بهمن در این محور ارتباطی باعث مسدود شدن یا اختلال در مسیر می‌شود. در سالیان گذشته میزان بارش‌ها در این گردنه به ۱۰ متر هم رسیده و در شبانه‌روز گذشته نیز همزمان با آغاز فعالیت بارشی در ساعاتی انسداد شد اما با تلاش  شبانه‌روزی و بی وقفه نیروهای راهداری این گردنه بازگشایی شد.

اکنون میزان بارش به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است. به گفته فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان تا صبح امروز برخی از محورهای استان از جمله زرینه و گردنه خان بانه، با بارش برف همراه بود اما تردد در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان برقرار است. در حال حاضر تردد در محور سروآباد- اورامان – پاوه در محدوده گردنه ژالانه، با زنجیر چرخ امکانپذیر است

فرزاد حسنی افزود: نیروهای راهداری در طول شبانه‌روز گذشته ۵۵۵ کیلومتر برفروبی در محورهای استان انجام داده که، ۵۴۰ کیلومتر در محورهای شریانی و توسط ۳۳ نفر  و ۱۵ کیلومتر غیرشریانی و به همت ۲ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات انجام داده‌اند. همچنین ۲۸۳ تن شن و نمک نیز استفاده شده است.

اکنون یک پایگاه دایمی و ۱۰ ماشین آلات برف روبی سبک و سنگین در گردنه ژالانه مستقر است، در ادامه تصاویری از وضعیت بارش در این محور ارتباطی را می‌بینید: