مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال و در زمان اوج مصرف برق، مبلغ ۲۰۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال پاداش همکاری به بخش خانگی پرداخت شد.

به گزارش زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، هیوا لهونیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در سه ماه تابستان سال جاری، ۲۶۸ هزار و ۵۴ مشترک خانگی پاداش صرفه جویی دریافت کردند.

وی افزود: از مجموع یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۱۳ قبض صادر شده برای مشترکان بخش خانگی استان در بازه زمانی ۱۵ خرداد ماه تا پایان شهریورماه سال جاری، ۳۸۰ هزار و ۹۹۷ صورتحساب مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه ۱.۲۶ درصد مشترکان خانگی استان در تابستان امسال مشمول دریافت پاداش شدند، اضافه کرد: در سال جاری با بهره‌گیری از شیوه های مختلف اطلاع رسانی، همکاری مطلوب مشترکان بخش خانگی و نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند لوزام اندازه گیری در سطح شبکه توانستیم از رشد نامتعادل مصرف در تعرفه خانگی جلوگیری کنیم و شبکه ای پایدار را مدیریت کنیم.

لهونیان ادامه داد: مدیریت بار منحصر به فصل تابستان نیست بلکه لازم است در تمامی فصول سال حتی در فصل زمستان به جهت وابستگی نیروگاه های تولید برق به گاز مصرفی این مهم رعایت شود و مصرف انرژی مشترکین پر مصرف در طول دوره های مختلف کنترل و پایش شود.

وی خواستار استمرار توجه به راهکارهای ساده از جمله کاهش روشنایی های غیر ضروری در روز و عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی در زمان‌های اوج مصرف برق شد.