مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بر لزوم ساماندهی و انتقال بیش از ۱۷ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از مهر، بختیار خلیقی صبح چهارشنبه در جلسه شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار و ۲۷۲ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در استان کردستان وجود دارد که ۱۷ هزار و ۶۱۳ مورد نیازمند انتقال هستند.

وی با اشاره به آمار صنوف مزاحم و آلاینده استان در شهرستان‌ها افزود: در مجموع شش هزار و ۱۰۸ مورد صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر سنندج داریم که بیش از پنج هزار مورد نیاز به انتقال در سطح شهر دارند و ۸۰۴ مورد در شهرک‌ها مستقر هستند.

وی اضافه کرد: دهگلان با یک‌هزار و ۷۱۳ مورد واحد صنفی مزاحم و آلاینده ۴۷ مورد آن در شهرک‌های صنعتی مستقر است و مابقی صنوف نیاز به انتقال دارد.
خلیقی تعداد صنوف بانه را یک‌هزار و ۳۴۷ مورد با ۲۵۴ واحد صنفی مستقر در شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و افزود: شهرستان سقز دارای یک‌هزار و ۹۲۱ واحد صنفی مستقر و آلاینده و ۳۶۰ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی و بیجار با یک‌هزار و۴۳۹ واحد شهرک صنعتی ندارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد صنوف آلاینده و مزاحم کامیاران را دو هزار و ۱۳۴ مورد با ۴۵۰ واحد صنفی مستقر ذکر کرد و یادآور شد: دیواندره نیز دارای یک‌هزار و ۳۴۰ واحد صنفی و سروآباد دارای ۳۳۲ واحد صنفی است اما فاقد شهرک صنعتی برای استقرار صنوف آلاینده و مزاحم هستند.

وی در این جلسه خواستار فعال کردن کارگروه‌های شهرستانی برای ایجاد مجتمع‌های صنفی آلاینده، ساماندهی امور مربوط به ایجاد مجتمع‌های صنفی براساس مصوبات هیأت مقررزدایی و بهبود محیط کسب و کار شد و گفت: باید با صدور مجوز ساخت و اعطای تسهیلات بانکی زمینه ساماندهی صنوف آلاینده را فراهم کرد.