نخستین همایش تجلیل از خیرین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی و عمد سبک با حضور خیرین و مسئولان در شهرستان مریوان برگزار شد

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، این آیین در سالن سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان با هدف نهادینه‌‌سازی فرهنگ کمک به زندانیان مالی در جامعه و تقدیر از خیرین که برای آزادی زندانیان تلاش کرده‌اند، برگزار شد تا از این طریق افرادی که بنا به دلایل مالی محبوس شده‌اند با کمک افراد نیکوکار به آغوش گرم خانواده خود برگردند و از آسیب‌های زندان مصون بمانند.

کمک خیرین مریوانی به خانواده‌های نیازمند در سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشته است

حجت‌الاسلام والمسلمین زاهد کریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان در این مراسم اظهار داشت: انجمن حمایت زندانیان و موسسات خیریه در شهرستان مریوان محتاج و نیازمند کمک تک‌تک شما بزرگواران است.

وی افزود: شهرستان مریوان از باب کمک‌ به افراد نیازمند در استان کردستان زبانزد عام و خاص است که این جای خوشحالی دارد.

دادستان مریوان خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲حداقل ۳۵ درصد افزایش کمک خیرین به خانواده‌های نیازمند شده است و بیش از یک میلیارد کمک‌های معیشتی، نقدی و غیرنقدی به صورت حضوری و غیرحضوری به خانواده زندانیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: از مسئولین شهرستان که پا به پای انجمن حمایت زندانیان از خانواده زندانیان سرکشی نمودند جای تقدیر و تشکر را دارد و این باعث دلگرمی خانواده‌ی نیازمند می‌شود که در شهری زندگی می‌کند که اگر محتاج و نیازمند باشد افرادی هستند که کمک آنها نماید.

وی با بیان اینکه کمک کردن به صورت کم یا زیاد فرقی نمی‌کند به داستان کمک کردن یک پیرزن به فقیر در زمان حضرت عیسی (ع) گریزی زد و گفت: می‌خواستند پول برای فقیری جمع کنند هر کسی آمد مبلغی کمک کرد یک پیرزن هم یک سکه پول کم ارزش که داشت و تمام دارایی او بود کمک کرد حضرت عیسی(ع) گفت: ای مردم این کمک پیرزن ارزشش از کمک همه شما بیشتر است گفتند، چرا؟ چون این پیرزن کل داراییش هر چی بود را داد ولی شما دارایی دارید مثلا سود یک روز یا یک ماه خود را  کمک کردید.

حجت‌الاسلام کریمی اظهار کرد: در سال گذشته در کمک کردن به خانواده زندانیان خود زندانیان هم مشارکت داشتند زندانی بود مبلغی که واسه خرج زندان به او می‌دادند و از آن استفاده می‌کرد نگه داشت، پس‌انداز کرد، در یک روز آمد گفت این مقدار هم واسه خانواده زندانی ام کمک می‌کنم این جای خوشحالی دارد که حتی افرادی هم که واقعاً ندار هستند در این امر کمک می‌کنند.

وی گفت: بنده خادم مردم و به عنوان مدعی العموم وظيفه‌ دارم از هر فردی و شخصی که در شهرستان مریوان هست چه دارا، چه ندار، چه مشکل‌دار و چه بی مشکل حمایت نمایم.

دادستان مریوان در پایان گفت: بابت زحماتی که در سال ۱۴۰۲ متقبل شدید دست بوس شما خیرین هستم و از خداوند متعال مسئلت دارم تمام خیری که برای بنده های نیکویش می‌خواهد صحت سلامتی، رزق و روزی حلال و فراوان برای همه شما بزرگواران عطاء بفرماید.

کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی خیرین مریوانی برای آزادسازی زندانیان

سید عمر باختر مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مریوان در ادامه مراسم بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ به جز کمکی که به ستاد دیه استان شده، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی ۱۸ نفر از زندانیان مریوان توسط خیرین شهرستان انجام شده است.

وی گفت: امسال خیرین شهرستان مریوان به خانواده زندانیان کمک‌هایی از جمله: بسته معیشتی، پوشاک، البسه  و نقدی نموده‌اند که امیدواریم برای سال آینده هم بیشترین کمک را انجام دهند.

شایان ذکر است که در پایان مراسم از خیرین فعال شهرستان مریوان تجلیل بعمل آمد.