اولین جشنواره مسابقات رباتیک در شهرستان مریوان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر مرکز رشد و واحد‌های فناوری و دانش‌آموزان نخبه در نگارخانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه رحمان هوشیاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در این جشنواره علمی خاطر نشان کرد: این اولین جشنواره علمی فرهنگی رباتیک است که در شهرستان مریوان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز رشد و واحدهای فناوری و نیز آموزش و پرورش و در رده‌های سنی ۸ تا ۱۸سال و ۱۸سال به بالا و همچنین رده خانوادگی برگزار شده است.

وی گفت: این جشنواره در سطح شهرستان و حتی استان برای اولین بار است که برگزار می‌شود و به منظور شناخت استعدادهای دانش‌آموزان می‌باشد که باعث شکوفا شدن استعداد آنان در آینده در این زمینه خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد مریوان بیان کرد: امروزه بشر به واسطه پیشرفت‌های بیشماری که با آن روبه‌رو است فناوری و تکنولوژی بر زندگی روزمره آن تأثیرگذار می‌باشد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ابزارآلات و وسایلی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم متأثر از این پیشرفت‌های فنی تکنیکی است بدین جهت برای شناخت این استعدادها و تقویت خلاقیت‌ها این جشنواره را برگزار نمودیم که در آینده این دانشمندهای کوچک بتوانند برای میهن عزیزمان افتخارآفرینی کنند و ما را به پیشرفت‌های روزافزون نزدیک‌تر نمایند.

هوشیاری در خاتمه این جشنواره اظهار کرد: از فرماندار شهرستان که در برگزاری این برنامه همیشه حامی و پشتیبان ما بوده‌اند و همچنین سایر اداراتی که نهایت همکاری را داشته‌اند تشکر و قدردانی می‌نمائیم بویژه مدارسی که واقعاً تلاش نمودند با جان و دل مایه بگذارند و نیز یاری گر دانش‌آموزان بودند که به خوبی بتوانند ایده‌های خلاقانه خود را به نمایش بگذارند.

هدف از برگزاری جشنواره رباتیک، شناسایی استعدادها در مریوان است

در ادامه جشنواره آرمان لهونیان مدیر مرکز رشد واحد‌های فناوری مریوان اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رباتیک این است که بتوانیم استعدادهای حوزه رباتیک شهرستان مریوان را شناسایی کنیم و با حمایت از آنها در آینده بتوانند از این استعدادها برای کسب و کار خود استفاده نمایند.

لهونیان بیان کرد: آنچه که حال حاضر در مدارس و آموزشگاه‌ها آموزش داده می‌شود جز علوم به روز تلقی نمی‌شود؛ دیتا ماینینگ، ماشین لرنینگ، هوش مصنوعی، رباتیک و مهارت‌های نرم آن چیزی است که دانش‌آموزان برای ۳۰ سال آینده به آن نیاز دارند.

وی گفت: خوشبختانه از این جشنواره رباتیک ۵۰ تیم استقبال کردند و ۳۰ تیم به این جشنواره راه یافتند و فقط به ۹ تیم از این تیم‌ها جایزه اهداء می‌شود.

مدیر مرکز رشد و واحد‌های فناوری مریوان در پایان گفت: امیدواریم از این تیم‌ها دو سه تیم را بتوانیم جذب مرکز رشد نماییم و از حمایت‌هایی که پارک علم و فناوری دارد برای تیم‌های مریوان استفاده نماییم.