آیین کاشت نهال قبل از ظهر امروز به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، امام جمعه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در جوار رودخانه کلین کبود این شهرستان برگزار شد و در این مراسم ۱۰۰ اصل نهال کاشته شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان در آیین درختکاری که در این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: امروز ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است به همراه اعضای اداره منابع طبیعی با شعار هر ایرانی ۳ نهال در شهر زیبای مریوان و در جوار رودخانه کلین کبود و با حضور آحاد مردم و مسئولین حضور پیدا کردیم.

 

فرماندار شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: طرح کاشت درخت که سال‌هاست انجام می‌شود تاثیرات خوبی را در گسترش جنگل‌کاری و پوشش منابع طبیعی شهر مریوان داشته و امید است همچنان تداوم یابد.

 

وی در خاتمه این آیین گفت: امسال با توجه به بارش‌های مناسبی که در شهرستان وجود داشت و با برنامه‌ای که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مدنظر دارد حتماً در گسترش منابع طبیعی نهایت بهره و استفاده را خواهیم برد.

 

احیای جنگل‌های مریوان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مسلم مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: در این آیین حدود ۱۰۰ اصل نهال کاشته شد و کاشت نهال در شهرستان مریوان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با انواع گونه‌های جنگلی و اقتصادی صنوبر و به منظور غنی‌سازی و توسعه جنگل‌های این شهرستان انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: در راستای این طرح اولویت احیای مناطق آسیب‌دیده از حریق جنگل‌ها است همان‌طور که متأسفانه امسال در شهرستان مریوان بخش زیادی از جنگل‌های مریوان در اثر آتش‌سوزی دچار خسارت شد که با همکاری مردم شهرستان انتظار داریم که این جنگل‌ها را احیاء نماییم.