مریوان گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی در غرب کشور است و یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، شهرستان مريوان از شهرهای بی‌نظیر کردستان و یکی از شهرهای مرزی با عراق می‌باشد که در غرب شهرستان سنندج واقع شده است و دارای مردمی دوست داشتنی و مهمان‌نواز هستند.

مریوان گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی در غرب کشور است و یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری چون دریاچه زریبار، روستای گردشگری دره‌تفی، قلعه امام، دشت بیلو و… می‌باشد که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان بازدید کرده و از زیبایی‌هایی آن لذت می‌برند.

۱۸۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری مریوان بازدید کردند

مصطفی طاهری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، اظهار کرد: ظرفیت کافی برای اسکان متقاضیان در شهرستان وجود دارد و مشکلی در خصوص اسکان و اقامت مهمانان نوروزی نداریم.

طاهری بیان کرد: براساس آمارهای موجود، از ٢۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا روز شنبه ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تعداد ۸۵ هزار گردشگر در مراکز اقامتی دائم و موقت شهرستان اسکان داده شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در مدت زمان اعلام شده ۱۸۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: بازار و مراکز خرید مریوان، دریاچه زریبار، روستای گردشگری دره‌تفی بیشترین آمار بازدید مسافران را در این شهرستان به خود اختصاص داده‌ است.

ارائه خدمات بشر دوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی در مریوان

بابک قنبری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر هر ساله در ایام نوروز با دو طرح امداد و نجات جاده‌ای و ارائه خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی در تمام کشور ارائه خدمت می‌کند.

قنبری تصریح کرد: امسال جمعیت هلال احمر در استان کردستان با ۱۵ پایگاه و پست ارائه خدمات نوروزی در خدمت مسافرین و گردشگران نوروزی است.

وی گفت: خوشبختانه شهر مریوان به عنوان یکی از قطب‌های ارزشمند گردشگری در سطح استان همه ساله میزبان جمع کثیری از هم‌وطنان در این شهر زیبا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: همکاران جمعیت هلال‌احمر مریوان در کنار دریاچه زیبای زریوار در حال ارائه خدمت به مسافرین نوروزی هستند و انشاالله بتوانیم بهترین ارائه خدمت را به هموطنان عزیز بنماییم.

وی گفت: درخواستی که از مسافران و هموطنان عزیزی که استان کردستان و شهر زیبای مریوان را به عنوان خاستگاه و مقصد گردشگری خود در نظر گرفتند این است که در مسیرهای مواصلاتی دقت نمایند.

قنبری در ادامه افزود: همه تلاش ما این است که در جمعیت هلال‌احمر میزان تصادفات جاده ای را به حداقل برسانیم و با بارندگی که در یکی دو روز گذشته در استان داشتیم و در آینده هم خواهد بود و با وجود لغزندگی جاده‌ها تقاضای ما از مسافرین نوروزی این است که نکات ایمنی را رعایت نمایند تا یک سفر ایمن بدون کوچک‌ترین تصادف و آسیبی که برای شهروندان در بر داشته باشد را شاهد باشیم.