بانوان نقش بسیار مهمی در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کنند و می‌توانند به پیشرفت جامعه در محدوده توانایی‌های خود کمک کنند و نیز در حکومت اسلامی و در میدان سیاست، فرهنگ، اقتصاد و... می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، نیمی از جمعیت کشورمان را زنان و دختران تشکیل می‌دهند؛ بنابراین آنان با این جمعیت نقش بسیار مهمی در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کنند و می‌توانند به پیشرفت جامعه در محدوده توانایی‌های خود کمک کنند.

امام خمینی(ره) در این‌باره فرمودند: «همانطور که مردها باید در امور سیاسی دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زن‌ها هم باید دخالت کنند و جامعه را حفظ کنند. زن‌ها باید در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همدوش مردها باشند». (صحیفه‌ امام جلد ۱۸ صفحه ۴۰۳)؛ بنابراین، زن ایرانی در حکومت اسلامی و در میدان سیاست، فرهنگ، اقتصاد و… می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. امام خمینی(رضوان‌الله‌علیه) در جای دیگر فرمودند: «دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است».(صحیفه‌ی امام جلد۶ ص۳۰۱) یعنی واجب است در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند و در این زمینه‌ها بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. آیت‌الله خامنه‌ای در این مورد فرمودند: «نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، هر دو برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی است.»(بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۱).

در این چند دهه مردم عزیز ایران با همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و هجمه تبلیغات سوء دشمن، پای آرمان‌های انقلاب، مردانه ایستادند. ایران مظهر مردم‌سالاری است و مردان و زنان با اعتقادات دینی و بصیرت در برهه‌های گوناگون، نقش برجسته‌ای در سربلندی کشور ایفا کرده‌اند. یکی از این برهه‌ها، انتخابات است. رهبر معظم انقلاب، انتخابات را تحول در کشور می‌دانند و اینکه انتخابات جلوی هرج و مرج و دیکتاتوری را خواهد گرفت؛ بنابراین با این فرمایش، وظیفه‌ی همه‌ی ملت، به خصوص بانوان و دختران مشخص شده است. می‌دانیم هر زمان که به انتخابات نزدیک می‌شویم، ابزارهای سیاسی دشمن برای تخریب ذهنی مردم نسبت به انتخابات به میدان می‌آیند؛ ولی با همه این ترفندها و دسیسه‌ها در طول این ۴۵ سال، مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند. تبلیغات سوء دشمن، مدتی قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات در این سالیان همیشه ادامه داشته است؛ ولی مردم فهیم و با بصیرت و آگاه ایران با حضور چشمگیر، پای صندوق انتخابات رفته و آتش فتنه دشمن را خاموش کردند و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمده و باعث حفظ آبروی نظام جمهوری اسلام شدند. مشارکت حداکثری با انتخابات درست، می‌تواند یک مجلس انقلابی و مجلس خبرگان را تشکیل دهد.

 

بانوان در کسوت معلمی، استادی، پزشکی و حتی در کارگاه و آزمایشگاه و… می‌توانند مبلغ انتخابات باشند. همچنین بانوان نویسنده با قلم خود و خانم‌های هنرمند با هنر خود و همه و همه در این امور می‌توانند نقش ایفا کنند. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی زنان را در تبلیغ، هم‌ردیف علمای اعلام و اساتید حوزه و دانشگاه و حتی در کنار رسانه ملی و مطبوعات قرار دادند. بنابراین مهمترین نقش بانوان در قضیه انتخابات، وادار کردن همسر، فرزندان، اطرافیان و آشنایان به تحقیق درست و فعال بودن در زمینه انتخابات است. بانوان در برخی از مسائل، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها عمل کرده‌اند. امام خامنه‌ای در مورد نقش بانوان در انتخابات فرمودند: «در این قضیه‌ی انتخابات، شما بانوان و خانم‌های عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید، مهمترین نقش شما هم در داخل خانه است، مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند، فرزندان را، همسر را، برای این‌که در زمینه‌ی انتخابات فعال باشند، درست تحقیق کنند، زن‌ها در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند. در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه، هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.»(بیانات در دیدار جمعی از بانوان و دختران ۶ دی۱۴۰۲)

 

بنابراین همه‌ی کسانیکه مخاطب دارند، باید مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت کنند و نگذارند آنان از انتخابات دلسرد شوند که این به ضرر کشور است؛ زیرا با انتخابات، مشکلات کشور حل خواهد شد. یک بانوی تحول‌خواه با انتخاب صحیح، باعث تحول در کشور می‌شود.

یادداشت از مخدره چمن‌خواه