گردهمایی کُرد ایرانی، غیرت اسلامی با حضور ۱۰۰۰ دانش آموز پایه چهارم ابتدایی دختر و پسر و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان مریوان در گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و در حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین در محوطه دریاچه زریوار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، گردهمایی کُرد ایرانی، غیرت اسلامی امروز در محوطه دریاچه زریوار شهرستان مریوان برگزار شد و اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در این مراسم خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس اوج رفتار وحشتناکی را در قبال مردم فلسطین در پیش گرفته و به هیچکس رحم نمی‌کند و جمع کثیری از کودکان، نوجوانان و جوانان فلسطینی را به خاک و خون کشیده‌اند.

فرماندار مریوان اظهار کرد: امروز نوجوانان و جوانان مریوانی با نشان دادن غیرت اسلامی خودشان در این گردهمایی ارزشمند حضور پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموزان مریوانی در این مراسم جمع شده‌اند تا به کسانی که فکر می‌کنند مردم غزه و فلسطین پشتیبانی ندارند اعلام کنند که مردم ایران، مردم کردستان و جوانان مریوانی پشتیبان جوانان و نوجوانان فلسطینی هستند و به سمع و نظر جهانیان خواهند رساند که غزه تنها نیست و ما در کنار آنها هستیم.

احمدی در پایان بیان کرد: امروز دانش‌آموزان شهر مریوان در این گردهمایی با رنگ‌آمیزی پرچم‌های فلسطین و ایران عزیز میخواهند پیام خود را به دنیا برسانند که ما بچه‌های کُرد در ایران غیرت اسلامی داریم.

کودکان غزه تنها نیستند و پشتیبان آنان کودکانی هستند که در اکثر نقاط جهان حضور دارند

در ادامه مراسم قیصر امیدی فرمانده سپاه مریوان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:  دانش‌آموزان مریوانی در این مراسم ثابت کردند که مردمان فلسطین و کودکان غزه تنها نیستند و پشتیبان آنان کودکانی هستند که در اکثر نقاط جهان بويژه در کشورهای مسلمان حضور دارند.

فرمانده سپاه شهرستان مریوان بیان کرد: مسئله فلسطین به ویژه غزه یکی از مسائل مهم نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای جامعه بشری است و این امر جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داده و قلب بشریت از این حجم جنایات رژیم صهیونیستی مکدر و زخمی است.

وی در پایان گفت: مسئله غزه تنها مربوط به فلسطین و کشورهای محور مقاومت نیست، بلکه جامعه جهانی بابت این حجم از جنایات اسرائیل نسبت به مردم غزه معترض و از اسرائیل بیزار است.

 

گفتنی است اجرای شعرخوانی، رنگ‌آمیزی و نقاشی از جمله برنامه‌های بخش فرهنگی این مراسم بود.