عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: آبان به پایان رسید و هنوز با کلاس‌های درس بدون معلم در سراسر کشور مواجهیم و فقط در حوزه انتخابیه‌ام ۳۰ کلاس بدون معلم وجود دارد.

شیوا قاسمی پور در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، درباره ادامه معضل کمبود معلم در کشور، عنوان کرد: متأسفانه با وجود به پایان رسیدن آبان‌ماه و گذشت ۲ ماه از شروع سال تحصیلی، گزارش‌ها حاکی از این است که همچنان با کلاس درس خالی از معلم مواجه هستیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول وزیر آموزش و پرورش به دکتر قالیباف در جلسه غیرعلنی مبنی بر اینکه این مشکل طی دو هفته حل و فصل خواهد شد، افزود: فقط در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ۳۰ کلاس درس وجود دارد که هنوز معلم ندارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی کلاس‌های چند پایه نیز با یک معلم اداره می‌‍شود یا مجبور هستیم دانش آموزان را از یک مدرسه به مدرسه دیگری با سرویس در آستانه فرارسیدن فصل سرما و برف منتقل کنیم که مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

مریوان ۸۰۰ کلاس درس کم دارد

قاسمی‌پور با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌ام ۸۰۰ کلاس درس کم دارد، اضافه کرد: این کمبود فقط مربوط به شهر مریوان است نه روستاهای اطراف؛ از سوی دیگر حتی با نبود صندلی در کلاس‌های درس نیز مواجه هستیم.

وی با یادآوری مرزی بودن انتخابیه خود، اضافه کرد: جمعیت مریوان به دلیل اشتغال در مرز هر ساله رو به افزایش است و شهر مهاجری پذیری به نسبت شهرهای مرکزی به شمار می‌آید و به همین دلیل باید فکری اساسی کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته این بی تدبیری‌‌ها، شنیده ها حاکی از این است که در استان و حتی شهر تهران نیز همچنان با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم و در نشست امروز کمیسیون آموزش نیز نماینده پاکدشت به این مسئله اشاره کرد.

قول جلسه غیرعلنی مسئولان دولتی درباره حل معضل کمبود معلم هنوز حل نشده است

وی تصریح کرد: حتی برخی از نمایندگان به اعضای کمیسیون آموزش مراجعه و عنوان می‌کنند چرا اقدامی در این رابطه صورت نمی‌گیرد ولی بر اساس همین گزارش کمیسیون آموزش بود که نشست غیرعلنی به منظور رسیدگی به این موضوع تشکیل شد. در همان نشست غیر علنی وظایفی برای وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی تعیین و نهایتا مقرر شد که دو هفته‌ای معضل کمبود معلم در کشور حل شود ولی امروز با وجود گذشت یک ماه از نشست غیرعلنی مجلس، همچنان در سراسر کشور با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم