امام جمعه قبای بهاران مریوان اظهار کرد: ۲۷ رجب مصادف است با واقعه اسرا و معراج رسول اکرم (ص) و این یک حقیقت قرآنی است.

ماموستا امجد محمودی امام جمعه قبای بهاران مریوان شهرستان مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار زریوار خبر اظهار کرد: ۲۷ رجب مصادف است با واقعه اسرا و معراج رسول اکرم (ص) و این یک حقیقت قرآنی است.

وی بیان کرد: رسول اکرم (ص) پس از بازگشت از طایف و برخوردی که آن دیار با ایشان داشتند و ایشان را سنگ باران کردند خداوند متعال جبرئیل امین را نزد ایشان فرستاد و او را با یراق از مسجدالحرام به مسجدالاقصی و از آنجا به آسمان‌ها و ملاقات ایشان با چند نفر از انبیای الهی برد.

امام جمعه قبای بهاران مریوان خاطرنشان کرد: پس از گفت‌وگو با ذات حق خداوند پنجاه رکعت نماز بر ایشان و امتش واجب شد اما پس از آن به پنج رکعت تقلیل پیدا کرد که نشان از رحمت خداوند متعال به امت رسول خدا (ص) است.

وی تصریح کرد: پیام معراج برای امت در حقیقت حقانیت دین اسلام است و نماز در معراج واجب شد تا این ارتباط مستقیم بندگان با خداوند همیشگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع انسان می‌تواند به این وسیله به مرتبه عالی برسد و امروز معجزه معراج یک معجزه قرآنی است و ایمان به آن یک واجب محسوب می‌شود.

ماموستا محمودی اضافه کرد: امروز دل همه ملت اسلامی برای مردم مظلوم فلسطین می‌تپد و امید است که تا رجب آینده مسجدالاقصی از لوث اسرائیل خبیث و از صفحه ذهن مسلمانان پاک شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم شاهد پیروزی غزه و مردم مظلوم فلسطین که با جان و دل در برابر رژیم غاصب صهیونیست ایستادگی می‌کنند باشیم چرا که ایستادگی و مقاومت مردم با وجود هزاران زخمی و کشته بیانگر امید این مردم است.