استاندار کردستان گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، مهم‌ترین بخش، آموزش و آگاهی‌بخشی است و اهتمام به این مقوله، مصون‌سازی در برابر این آسیب اجتماعی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه با حضور در محل برگزاری نمایشگاه یاریگران زندگی که در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: هر کدام از حوزه‌های درمان و مقابله اهمیت خود را دارند اما حوزه پیشگیری می‌تواند مصون‌سازی کند.

وی افزود: معتقدم در حوزه پیشگیری، مهم‌ترین بخش آموزش و آگاهی‌بخشی است که رویکرد نمایشگاه یاریگران زندگی را بیشتر آموزشی و آگاهی‌بخش دیدم.

استاندار کردستان تاکید کرد: این نمایشگاه هم از حیث محتوایی که ارائه می‌شود و هم از حیث انتخاب مخاطب، تنوع و جذابیت کار و نوع مخاطبی که عمدتا دانش‌آموزان هستند، با اهدافی که باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد دنبال شود، مطابقت دارد.

به گفته زارعی کوشا، جای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان‌ها خالی است و امید است بتوان این تجربه موفق را در استان‌ها هم اجرا کرد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه یاریگران زندگی از ۲۵ آبان‌ ماه تا ۲ آذر ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقمندان است.