در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، بیمارستان‌های فجر و بوعلی شهرستان مریوان با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مردم مواجه شدند، به طوری که بیش از ۱۷۷ هزار نفر به اورژانس این مراکز مراجعه کردند.

هوشنگ پیرفلاح، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان، در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، از استقبال فوق‌العاده مردم از خدمات بیمارستان‌های فجر و بوعلی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

پیرفلاح بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده، بیش از ۱۷۷ هزار نفر به اورژانس این دو بیمارستان مراجعه کرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده افزایش اعتماد مردم به خدمات درمانی این مراکز است.

وی افزود: در این مدت، شهرستان مریوان شاهد ارائه خدمات درمانی گسترده‌ای بوده است. در مجموع، ۱۱ هزار و ۹۷۲ بیمار بستری شده و ۱۷۷ هزار و ۸۲۳ بیمار به صورت سرپایی در اورژانس تحت درمان قرار گرفته‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان گفت: همچنین، ۲۰ هزار و ۳۶۵ بیمار از طریق اورژانس بستری و ۳۸ هزار و ۲۹ نفر به درمانگاه‌های تخصصی مراجعه کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده تنوع و گستردگی خدمات درمانی این دو بیمارستان است.

وی بیان داشت: تعداد عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های فجر و بوعلی به ۴ هزار و ۹۲۶ مورد رسیده و در این دو بیمارستان ۱۵۳۹ مورد زایمان انجام شده است.

وی افزود: همچنین، ۵ هزار و ۴۶ نفر به بخش MRI و ۴۳ هزار و ۶۲ نفر به آزمایشگاه مراجعه کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده استقبال بالای مردم از خدمات تشخیصی این بیمارستان‌ها است.

پیرفلاح اظهار کرد: تیم‌های فوریت‌های پزشکی نیز در بیش از ۳۹۰۰ ماموریت به بیماران خدمات رسانی کرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده آمادگی کامل این تیم‌ها برای پاسخگویی به نیازهای اورژانسی شهروندان است.