نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی سفر آیت الله رئیسی به کردستان را منشا خیر و برکت خواند، گفت: دولت سیزدهم اراده جدی برای توسعه بازارچه‌های مرزی دارد.

شیوا قاسمی پور در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر، در مورد سفر آیت الله رئیسی به کردستان گفت: در دو سالی که دولت سیزدهم بر سرکار آمده، سومین‌بار است که رییس جمهور به استان کردستان سفر می‌کند، این اقدام بسیاری ارزشمندی است و قطعا این سفر دستاوردهای خوبی برای مردم استان دارد.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دور از سفرهای استانی رئیس جمهور پروژه‌هایی که از سال‌های قبل مانده بود افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: افتتاح راه آهن همدان- سنندج مهمترین پروژه ای است که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت و البته این پروژه زمانی ارزشمند است که از مرز باشماق عبور کند چون این مرز بین المللی است و نزدیکترین مسیر خشکی است که ایران را به بندر لاذقیه سوریه متصل می‌کند و دولت باید به این مرز توجه ويژه‌ای داشته باشد تا بخشی از مشکلات کشور در حوزه صادرات از این مسیر رفع شود.

قاسمی پور با بیان اینکه در دولت‌های گذشته برخی سدها در این مناطق افتتاح شد، اما دستاوردی برای مردم نداشته به سدگاران در مریوان اشاره کرد و گفت: سد خاکی گاران در ۱۵ کیلومتری شمال شرق مریوان واقع شده که ساخت سد در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و در سال ۱۳۹۲ توسط رییس جمهور وقت به بهره‌برداری رسید، اما عملا کاربردی برای مردم نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: سدگاران می تواند آب شرب و کشاورزی شهرستان مریوان را تامین کند که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده بود و الان به لطف خدا نزدیک به دو هزار ۷۰۰هکتار از زمین‌های این مناطق سد زیر کشت می‌رود و این باعث خوشحالی مردم است چون هر هکتار زمین برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌کند و می‌تواند راهکاری برای حل مهمترین مشکل و معضل استان کردستان یعنی بیکاری باشد و قطعا پیامدهای خوبی برای مردم عزیز این خطه به همراه دارد.

نماینده مردم مریوان  در مجلس شواری اسلامی، سفرآیت الله رییسی به کردستان را منشا خیر و برکت خواند، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در توجه به مشکلات استان‌های مرزی به خصوص کردستان قابل تقدیر است.

قاسمی پور بیان داشت:هر چقدر هم دولت بتواند به مرزها توجه کند به تقویت امنیت در کشور کمک کرده است.

وی با اشاره به لایحه ساماندهی تجارت مرزی و کولبری گفت: با تصویب این لایحه و رویکردی که دولت در این خصوص دنبال کرد و در مجلس هم به تصویب رسید حتما اتفاقات خوبی در منطقه می‌افتد و رونق اقتصادی برای مردم مرزنشین را به همراه دارد.

دولت سیزدهم اراده جدی برای توسعه بازارچه‌های مرزی دارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم اراده جدی برای توسعه بازارچه‌های مرزی دارد اظهار داشت: هر اقدامی که جهت رفع مشکلات معیشتی مرزنشینان انجام شود به امنیت کشور کمک می‌کند و از مهاجرت بی‌رویه هم جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم مریوان کردستان تصریح کرد: دولت سیزدهم رویکرد مثبتی نسبت به مناطق مرزنشین و محروم دارد با همین رویکرد حتما اتفاقات بهتری در کشور انفاق می‌افتد و به نفع مردم منطقه و همه ایران است.

قاسمی‌پور مهمترین مطالبه مردم مریوان را حل مشکلات اشتغال عنوان کرد و گفت: تقریبا یک سال از تصویب و اجرای منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه ـ مریوان می‌گذرد، اما هنوز جایگاه خود را در توسعه اقتصاد به دست نیاورده که از دولت می خواهیم در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد.

وی افزود: بازگشایی مرزهای غیررسمی از دیگر مطالبات مردم مریوان است که به تازگی یکی از این مرزها باز شده و باعث خوشحالی مردم شده هر کاری که بتواند مردم را خوشحال کند دولت باید انجام دهند و همه باید کمک کنیم که این دولت بتواند در کارش موفق باشد.