دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: این جشنواره با نماد اصلی لک‌لک‌ به استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می‌رود و فرصتی را برای نمایش خلاقیت و فرهنگ غنی این منطقه فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، در نشستی صمیمی که با حضور دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، دبیر اجرایی و دیگر اعضای تیم جشنواره برگزار شد، زوایای مختلف این رویداد فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست، نقاط قوت و ضعف دوره‌های گذشته جشنواره نیز مورد بحث قرار گرفت.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان: گامی به سوی رونق فرهنگی و اقتصادی

فاتح بادپروا، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در این نشست تأکید کرد: این جشنواره متعلق به مردم است و از حمایت‌های مسئولین شهرستان و نماینده مجلس قدردانی نمود.

وی همچنین به پیشرفت‌های کمی و کیفی جشنواره اشاره کرد و اعلام کرد: امسال یک بخش جدید به نام  «نیشتمان» به جشنواره اضافه خواهد شد که هیچ هزینه‌ای برای برگزاری آن در نظر گرفته نشده است.

او افزود: باید به سمت ارتقاء کیفیت جشنواره حرکت کنیم و تئاتر خیابانی باید به عنوان یک منبع فرهنگی و اقتصادی عمل کند.

دبیر جشنواره از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خواست تا در کنار تیم اجرایی به پیشرفت جشنواره کمک کنند. وی همچنین اعلام کرد: صداوسیما و رسانه‌های داخلی و خارجی به پوشش این جشنواره خواهند پرداخت و هر شب ۴۰ دقیقه از نمایش‌های آن را به صورت خلاصه پخش خواهند کرد.

بادپروا در ادامه به هزینه‌های برگزاری جشنواره اشاره و برآورد کرد: امسال به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

او توضیح داد: ۶۰ درصد این اعتبار از مرکز هنرهای نمایشی و ۴۰ درصد باقی‌مانده با همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر تأمین خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد و افزود: تاکنون تنها ۲۵۰ میلیون تومان از این اعتبار اختصاص یافته است.

هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۲۰ مهر آغاز می‌شود 

آوات حسامی، دبیر اجرایی جشنواره، در این نشست به جزئیات آثار راه‌یافته اشاره کرد و گفت: جشنواره هفدهم از ۲۰ مهر با پذیرش گروه‌ها آغاز و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این جشنواره در سه بخش مختلف برگزار می‌شود: بخش مسابقه ایران با ۱۵ اثر، بخش مسابقه بین‌الملل با ۳ اثر ایرانی و ۷ اثر خارجی و بخش برگزیده جشنواره.

حسامی همچنین از برگزاری نمایش‌ها در چهار مکان مختلف در شهر مریوان خبر داد و افزود: در این دوره، دبیران اجرایی جشنواره‌های معتبر بین‌المللی از کشورهای مختلف به جشنواره دعوت شده‌اند تا نمایش‌های مریوان را برای جشنواره‌های خود انتخاب کنند. همچنین ورکشاپی با مدرس خارجی نیز در این جشنواره برگزار خواهد شد.

گفتنی است که این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم، فرصتی برای نمایش استعدادهای هنری و ارتقاء فرهنگ تئاتر در منطقه به شمار می‌رود.