فرماندار مریوان گفت: فقدان دبیرکل حزب‌الله لبنان، نه تنها یک ضایعه برای این جنبش، بلکه زخم عمیق و جبران‌ناپذیری بر پیکره جهان اسلام به شمار می‌آید. این فقدان، نمایانگر از دست دادن شخصیتی کم‌نظیر و تأثیرگذار است که در مسیر مقاومت و وحدت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده و اکنون نیاز به همبستگی و تقویت اراده مسلمانان را بیش از پیش احساس می‌شود.

 به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ظهر امروز، مراسم بزرگداشت شهیدان مقاومت‌ شهید حسن نصرالله دبیر کل فقید حزب الله و فرمانده سپاه قدس لبنان در مسجد جامع مریوان با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد و یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار را گرامی داشتند و با قرائت فاتحه و ذکر صلوات به روح آنان ادای احترام کردند.


اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت شهید حسن نصرالله و فرمانده سپاه قدس در لبنان در سخنانی عمیق و تأثیرگذار به مفهوم شهادت و جایگاه شهید در نزد خداوند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهادت به معنای شاهد بودن در بارگاه الهی است، تأکید کرد: شهیدان به‌عنوان گواهانی در محضر حق‌تعالی، پاداش مجاهدت و ایثار خود را دریافت می‌کنند.

احمدی همچنین فقدان دبیرکل حزب‌الله لبنان را یک فقدان بزرگ برای جهان اسلام دانست و او را شخصیتی کم‌نظیر و تربیت‌یافته در جهان اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به تاریخچه حذف شخصیت‌های برجسته اسلامی، به مواردی از جمله شهادت سید عباس موسوی و شیخ احمد یاسین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با این حذف‌ها هرگز نتوانسته‌اند مانع از تداوم جریان مقاومت شوند.

احمدی به نقل از پژوهشگر برجسته، جنا جردن، اشاره کرد و گفت: حذف فرماندهان در بلندمدت می‌تواند به گسترش و تعالی جنبش‌ها منجر شود، به شرطی که این جنبش‌ها از پشتیبانی مردمی برخوردار باشند.


فرماندار مریوان همچنین به وضعیت کنونی مردم فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: این ملت‌ها در برابر وحشیانه‌ترین رفتارها قرار دارند.

او تأکید کرد: حمایت مردم از جنبش‌های مقاومت، عامل اصلی دوام و گسترش این جریانات است.

احمدی در پایان سخنان خود، بر لزوم قدرت‌مندی کشورهای اسلامی تأکید کرد و گفت: تا زمانی که قدرتمند نباشیم، همواره شاهد آسیب‌دیدگی کشورهای اسلامی خواهیم بود.

او با اشاره به شهدای مقاومت اسلامی، از جمله سردار سلیمانی و دیگر شهیدان، بر اهمیت ادامه راه آنان و حفظ عزت و افتخار ملت ایران تأکید کرد.