معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اجرای طرح‌های حفاظتی برای تالاب بین‌المللی زریبار از اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش خبرنگار زریوار پلاس، امروز جمعه ۱۲ آبان‌ماه علی سلاجقه در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان در بازدید میدانی از تالاب بین‌المللی زریبار در مریوان اظهار کرد: شرایط فعلی تالاب قابل قبول است و برای نگهداشت وضعیت فعلی و ارتقا آن طرح‌های حفاظتی در برنامه سازمان قرار دارد.

وی تالاب بین‌المللی زریبار را از منحصر بفردترین تالاب های کشور و جهان خواند و افزود: نه تنها سازمان بلکه شخص رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای در جهت حفاظت از آن دارد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در دور سفر اول رئیس جمهور به استان اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال برای طرح‌های پژوهشی، عمرانی و حفاظتی تالاب در نظر گرفته شد که در سفر اخیر نیز اعتبارات ویژه‌ای دیگری اختصاص خواهد یافت.

علی سلاجقه امروز جمعه در سفر به شهرستان مریوان با حضور در یادمان شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد و در ادامه به طور میدانی از وضعیت کاسه آبی تالاب، طرح‌های عمرانی و گردشگری، انتقال آب سد گاران به تالاب و چالش‌های زیست محیطی موجود در تالاب بازدید کرد.

در پایان این بازدید، وی با جوامع محلی و گروه های ذینفع در تالاب بین‌المللی زریبار دیدار و از نزدیک در خصوص مسائل و مشکلات آنان گفتگو کرد.