علت آتش‌سوزی جنگل‌های باشماق مریوان عامل انسانی بوده که با اعلام اداره منابع طبیعی شهرستان پرونده، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از کردتودی، آتش‌سوزی جنگل‌های اطراف روستای باشماق مریوان بە منظور استفاده از ظرفیت اطفای حریق هوایی، پیگیری این امر در دستور کار جدی مسئولان شهرستانی، مدیر بحران و منابع طبیعی استان قرار گرفت و براین‌اساس بالگَرد جهت اطفای حریق هوایی جنگل‌های باشماق عازم مریوان شد و علت این آتش‌سوزی عامل انسانی بوده و پرونده فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌گردد.

امداد هوایی توسط بالگرد سپاه هم اکنون در حال انجام است

مسلم مرادی مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بیان داشت: شیب زیاد و توپوگرافی خشن جنگل‌های منطقه باشماق باعث شد که عملیات اطفا حریق با اندکی مشکل مواجه شود و تیم‌های ویژه حریق اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان در کنار نیروهای مردمی و همچنین انجمن‌های زیست‌محیطی سازمان‌دهی‌شده‌اند.

وی افزود: امداد هوایی توسط بالگرد سپاه هم اکنون در حال انجام است امیدوارم که تا پایان وقت امروز عملیات اطفا حریق و کنترل آتش به‌صورت کامل انجام شود.

آتش‌سوزی جنگل‌های باشماق مریوان در صورت نبود وزش باد مهار خواهد شد

بهزاد شریفی‌پور مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، خاطرنشان کرد: حریقی که در نقطه و ارتفاعات صفر مرزی روستای باشماق مریوان ایجاد شد از روز گذشته جنگلبانان و کارکنان منابع طبیعی و همه سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در منطقه حضور پیدا کردند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه صعب‌العبور بودن منطقه و وزش بادی که وجود داشت احتیاج به امداد هوایی بود که یک فروند بالگرد نیروی هوایی سپاه امروز به شهرستان مریوان اعزام شد.

وی اضافه کرد: در اثر عملیات امداد هوایی که انجام شده و بسکت‌هایی که از دریاچه زیبای زریبار آب‌گیری شد عملیات امداد هوایی در کنار امداد زمینی و عملیات میدانی خوشبختانه به سرانجام رسید.

شریفی‌پور گفت: ضمن تقدیر و تشکر از ستاد بحران استان، شهرستان، فرماندار مریوان و سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی و همکاران و جنگلبانان که در امر اطفا حریق دخیل بودند اگر وزش باد شدیدی نداشته باشیم در بعدازظهر امداد هوایی و زمینی به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: لازم به ذکر است که این حریق در تردد زائران اربعین حسینی هیچ خللی ایجاد نشده و اگر امروز اطفا شود می‌توانیم این نوید را به همه هم استانی‌ها بدهیم که اگر وزش بادی نداشته باشیم و غیرقابل‌پیش‌بینی نباشد این آتش امروز مهار خواهد شد.

انتهای خبر/