معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: از ۱۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه موکب‌های نیروی زمینی در مرزهای کشور دایر است و در مرز استان کردستان سه موکب برپا شده که دو موکب آن در شهر مریوان مستقر است.

 به گزارش خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از کردتودی، امیر کریم چشک در سفر یک‌روزه خود در بازدید از موکب‌های رهپویان ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر مریوان اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک و تسهیل در رفت‌وآمد زائرین به عتبات‌عالیات در اربعین حسینی ۲۵ موکب در سراسر مرزهای جمهوری اسلامی ایران برپا نموده است که به‌جز موکب‌های ارتش در شهر مریوان در مرزهای شرق و جنوب شرق کشور هم برای ورود زائرانی که از افغانستان و پاکستان برای سفر اربعین از کشور ایران عبور کنند و در این راهپیمایی عظیم شرکت نمایند موکب‌هایی را برپا کرده است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: از ۱۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه موکب‌های نیروی زمینی در مرزهای کشور دایر است و در مرز استان کردستان سه موکب برپا شده که دو موکب آن در شهر مریوان مستقر است.

 

وی افزود: در همه موکب‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران پارکینگ پیش‌بینی‌شده و در شهر مریوان بزرگ‌ترین موکب مربوط به نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی است.

چشک ابراز کرد: نیروی زمینی ارتش هرچه باشکوه و باعظمت برگزارشدن همایش و رزمایش اربعین حسینی را وظیفه خود می‌داند که در این راستا همه تلاش خود را به کار گیرد.

وی گفت: در موکب‌ها برای اسکان، پذیرایی، راهنمایی، اقدامات فرهنگی، خوابیدن در شب برای خواهران و برادران به‌صورت مجزا امکانات لازم وجود دارد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش موضوع امنیت مرزها را یکی از مسائل مهم و بااهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران را جنوب شرق، شمال شرق و همین‌طور غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور را عهده‌دار هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت حفاظت و حراست از تمامیت ارضی در ۱۵۰۰ کیلومتر با ده تیپ نیروی زمینی انجام می‌شود و زائرین مستثنی نیستند همه موکب‌هایی که در مرزها وجود دارند تأمین برقراری امنیت آنها به‌وسیله یگان‌های ویژه و سامانه‌های مختلف تصویری و سامانه‌های پهپادی انجام می‌شود.

چشک اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی دررابطه‌با پشتیبانی بالگردی در حوزه‌های تأمین و امدادرسانی در همه مرزهای کشور در خدمت زائرین است که سفر راحتی را داشته باشند و بتوانند از فیوضات این ایام بهره‌مند شوند و رزمندگان را هم در زیارت از کربلا و عتبات‌عالیات فراموش نکنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که رزمایش بزرگ اربعین حسینی به شایستگی و به‌خوبی و با سلامتی برای زائرین اتفاق بیفتد و برای ما افتخار است که در خدمت ملت بزرگ ایران خصوصاً زائرین عزیز هستیم.

انتهای خبر/