جشن بزرگداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از معلمین نمونه شهرستانی با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان، فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه، نماینده منتخب مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان، جمعی از فرماندهان انتظامی، مسئولین شهرستانی، فرهنگیان و خانواده‌ی آنان و دانش‌آموزان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم همایش تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد و نعمت‌اله مرادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌ مریوان در ویژه برنامه گرامیداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از معلمان‌ نمونه‌ی شهرستانی با تبریک هفته‌ی معلم‌ به تمامی فرهنگیان‌ شهرستان با اشاره به شخصیت فیلسوف فرزانه آیت الله مطهری از ایشان به عنوان شهید علم‌ و دانایی یاد کرد و گفت: شخصیت علمی و اخلاقی شهید مطهری پاسخگوی تربیت دانش‌آموزان در زمان کنونی است.

مدیر آموزش‌وپرورش مریوان در ادامه‌ی سخنان‌ خود با قدردانی از حمایت و همراهی نهادها و ارگان‌های مختلف و به ویژه فرمانداری شهرستان گفت: در این آیین مبارک از ۲۲ نفر معلم‌ و عوامل کیفیت‌بخشی در گروه‌های مختلف خانواده معظم شهدای فرهنگی، معلمین نمونه، فرهنگیان بسیجی،مدیران‌ نمونه، بازنشستگان، عوامل کیفیت بخشی نمونه و خانواده فرهنگیان متوفی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مرادی در پایان سخنان‌ خود با ارائه گزارش عملکرد به افتتاح چندین پروژه شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: استخر سرپوشیده فرهنگیان و دو پروژه نه کلاسه در مناطق دارسیران و موسک تا قبل از مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

 

لزوم حفظ جایگاه واقعی معلمان در زیست بوم جدید

سید حجت‌اله موسوی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در ویژه برنامه گرامیداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از معلمان‌ نمونه‌ی شهرستان مریوان با ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگ فرهنگیان مریوان و ابلاغ پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش استان به فرهنگیان گرانقدر مریوان، آموزش و پرورش مریوان را جزو شهرستان‌های سرآمد در بسیاری از حوزه‌ها عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی کارآمد  و دانش‌آموزان نخبه از شاخصه‌های ویژه مریوان‌ است.

این‌مقام‌ مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان با تبریک هفته‌ی معلم‌ و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: مسیر رشد و پیشرفت همه جانبه از نظام‌ تعلیم و تربیت می‌گذرد.

موسوی در ادامه‌ی سخنان‌ خود مقام معلمان را در نظام تعلیم و تربیت دارای مرجعیت دانست و گفت: منطبق بودن با ساختار و زیست بوم جدید به معلمین کمک می کند که جایگاه واقعی خود را حفظ کنند.

معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به تغییرات روند پذیرش دانش‌آموز در کنکور سراسری، مهارت‌آموزی شامل مهارت‌های نرم، حل مسئله و تعامل موثر را دارای اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در سفر معاون وزارت ارتباطات به استان کردستان اعتبار ویژه‌ای را در باب هوش مصنوعی و برنامه‌ نویسی برای مدارس عادی دولتی تدارک دیدیم که شهرستان مریوان نیز به صورت ویژه لحاظ شده است.

 

تخصیص ۲۰ درصد از اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به آموزش و پرورش

در ادامه مراسم اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان ضمن‌ تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، جامعه بزرگ فرهنگیان را دارای ارزش و مقام بسیار والایی دانست و گفت: امروز در جشن شما معلمان عزیز، نظاره‌گر عظمت جامعه فرهنگی و محترم مریوانی خواهیم بود.

وی در ادامه‌ عروج و حرکت فرزندان به سمت قله‌‌های پیشرفت را مرهون زحمات معلمان دانست و اذعان داشت: هر کجا فرزندان ما در مسیری درست و صحیح گام برمی دارند نقش بی‌بدیل معلمان بر همگان‌ هویدا و آشکار است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مریوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتضائات شهر مریوان مبنی بر مهاجرپذیری و میانگین بالاتر از کشوری در مولفه‌ی رشد جمعیتی زاد و ولد از دلایل به وجود آمدن چالش در سرانه فضای آموزشی در شهر مریوان می باشد که البته تمام‌ توجه دولتمردان معطوف به تلاش برای حل این موضوع است.

احمدی در بخش پایانی سخنان‌ خود با اشاره به اختصاص حدود ۲۰ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال ۱۴۰۳به آموزش و پرورش اضافه کرد: با جدیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی جدید را دنبال خواهیم کرد.

 

در سطح ملی پیگیر مطالبات به حق معلمین خواهم بود

در این همایش امید کریمیان منتخب مردم مریوان و سروآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تبریک گرامیداشت مقام‌ معلم و قدردانی از زحمات معلمین مریوان، آموزش و پرورش را دستگاه انسان‌ساز عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش بالاترین اثرگذاری در انتقال مفاهیم‌ و حرکت رو به جلو در جامعه را ایفا می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش‌ آموزش و پرورش در توسعه همه جانبه و لزوم‌ افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور گفت: همه مسئولین با همدلی و برنامه‌ریزی در مسیر حل مشکلات فرهنگیان گام بردارند.

کریمیان در ادامه آموزش و پرورش را سرمایه جامعه خطاب کرد و گفت: این دستگاه ثروت ساز واقعی است و به عنوان وکیل مردم، خود را متعهد به پیگیری مطالبات به حق فرهنگیان در سطح ملی می‌دانم.