رئیس دانشگاه پیام‌نور مریوان اظهار کرد: سپاه نه‌تنها در مرزها بلکه در داخل کشور بر اساس رسالت ذاتی خود، رصد اقدامات گروهک‌های مختلف معاند علیه امنیت کشور نقش خطیری دارد و هر گونه تحرک گروهک‌های معاند علیه کشور را خنثی‌سازی می‌نماید.

منصور شیرعلی زاده در گفتگو با خبرنگار «زریوار خبر» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اظهار داشت: سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 رئیس دانشگاه پیام‌نور مریوان بیان کرد: تشکیل سپاه یکی از بهترین و موفق‌ترین نهاد در دوران جنگ تحمیلی و دوران دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع از حرم است که نقش سازنده آن در نابودی داعش به فرماندهی مرد میدان شهید حاج‌قاسم سلیمانی و حضور در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مناطق محروم است.

وی گفت: اخیراً جمهوری اسلامی ایران با ارسال موشک به مناطق مختلف اسرائیل توانست هیمنه پوشالی آن رژیم را غیرقابل‌ترمیم در جهان کند و نشان داد که سپاه، ارتش و هوافضای سپاه در ساخت‌وساز موشک بالستیک به نحوی می‌تواند از خود دفاع کند.

شیرعلی زاده عنوان داشت: اکنون سپاه پاسداران تحت فرماندهی و زعامت رهبر معظم انقلاب به‌سوی پیشرفت است که به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های در منطقه محسوب شود.

وی گفت: چهل سال است که آمریکا جنایت‌کار کشور ایران را تحریم کرده و دور می‌زند؛ ولی برادران سپاه دور این تحریم‌ها را زدند هر چند که سپاه مأموریتش نظامی است؛ اما چه از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و پیشبرد تحریم‌ها حرف اول را می‌زند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مریوان اظهار کرد: سپاه با دارابودن بیشترین تعداد نیروی انسانی در تمامی ادوار در بحران‌های مختلف یاریگر مردم بوده است و به‌عنوان پرچم‌دار پروژه‌های محرومیت‌زدایی بخشی از بودجه خود را صرف سازندگی و محرومیت‌زدایی می‌نماید.

وی در ادامه گفت: در دوران بعد از جنگ تحمیلی به‌منظور بازسازی خرابی‌های جنگ بیشتر ادوات مهندسی سپاه در اختیار دولت قرار گرفت تا در توسعه ملی کشور نقش‌آفرینی کنند که از همان زمان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شکل گرفت که این قرارگاه در اجرایی‌کردن ابرپروژه‌های کشور و زیرساخت‌های اقتصادی نقش مهمی ایفا کرد که از نمونه‌های خدمات سازندگی سپاه به مردم است.

شیرعلی‌زاده بیان کرد: از طرفی سازمان اطلاعات سپاه به‌عنوان واحدی در جلوگیری از خرابکاری و اخلال در نظام اقتصادی کشور فعالیت می‌نماید و در جهت پاک‌سازی کشور از مفسدان نقش ویژه‌ای دارد.

وی گفت: این سازمان در تمامی شهرستان‌ها در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی فعالیت دارد و به موضوع مفاسد اقتصادی ورود می‌کند و پرونده‌های اقتصادی به سرانجام رسیده را به قوه قضاییه ارجاع می‌نماید.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مریوان اظهار کرد: اقدامات سپاه در حفظ انقلاب اسلامی و پاسداری از مرزهای کشور دارای اهمیت است سپاه نه‌تنها در مرزها بلکه در داخل کشور بر اساس رسالت ذاتی خود، رصد اقدامات گروهک‌های مختلف معاند علیه امنیت کشور نقش خطیری دارد و هر گونه تحرک گروهک‌های معاند علیه کشور را خنثی‌سازی می‌نماید.

وی در پایان گفت: تشکیل قرارگاه بازسازی از سوی سپاه پس از جنگ تحمیلی، نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های نقطه‌زنی و هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر افتخارات سپاه است که سهم مهمی در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران و درهم‌کوبیدن تهدیدات دارد و همچنین واگذاری حفظ امنیت فعالیت‌های هسته‌ای به سپاه نشانه اعتماد و باور نظام به توانمندی‌های غیرقابل‌انکار سپاه است.