حجت‌الله عبدالملكى مشاور رئيس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی کشور به همراه هیئت همراه خود، فرماندار مریوان و جمعی از مسئولین شهرستان از مرز باشماق بازدید کردند

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، بعدازظهر امروز حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در بازدید از مرز باشماق گفت: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان تا ۲ روز دیگر آغاز و مدیرعامل این منطقه مستقر خواهد شد.

عبدالملکی اظهار کرد: با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود و شرکت‌هایی که مستقر هستند، از مزیت‌های مناطق آزاد بهره‌مند می شوند.

وی افزود: استقرار منطقه آزاد بانه و مریوان و آغاز به کار آن، توسعه زیرساخت‌های مرز باشماق را به دنبال دارد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد مناطق آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد شود و دستگاه‌های اجرایی در مرز به بهترین شیوه وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش‌روی مریوان و کل ایران باشد

عبدالملکی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسئولان در گستره ملی را می‌طلبد؛ همچنان‌که رئیس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم دانست و گفت: نزدیک به ۶ میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می‌شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: خبر بسیار خوب این است که در هفت ماه گذشته صادرات از مرز باشماق حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده موفقیت سیاست‌های دولت در تقویت صادرات غیرنفتی و موفقیت مدیریت این منطقه است.

عبدالملکی در پایان به گفتگو با فعالان اقتصادی در مرز باشماق اشاره کرد و افزود: با وجود توسعه مرز باشماق، مشکلات زیرساختی هنور وجود دارد که باید برطرف شود.