امام جمعه مریوان اظهار کرد: اهميت ماه رجب به خاطر واجب شدن نماز است و چون نماز به عنوان ستون دين بوده و مسلمانان بايد نمازگزار و شكرگزار نعمت‌های خداوند باشند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان اظهار داشت: اهميت ماه رجب به خاطر واجب شدن نماز است و چون نماز به عنوان ستون دين بوده و مسلمانان بايد نمازگزار و شكرگزار نعمت‌های خداوند باشند.

امام جمعه مريوان در بخش ديگري از سخنان خود به معراج پيامبر(ص) اشاره كرد و گفت: يكي از بزرگ‌ترين معجزه‏های پیامبر(ص) بوده و آيات و روايات بسياری از آن با عظمت و شكوه ياد كرده است.

وی اظهار كرد: دعاهای ماه رجب و شعبان برای آن است كه انسان را هم شايسته كند كه مهمان خدا بشود هم شايسته كند كه مهماندار خدا بشود و تمام اعمال شايسته در اين ماه در نزد پروردگار پاداش چندين برابر دارد.

این عالم اهل سنت فضیلت نماز خواندن در مسجد را دارای ثواب زیادی دانست و با اشاره به اینکه درجه ثواب نماز خواندن را در مسجدالنبی برابر با یک هزار و در مسجدالاقصی برابر با ۵۰۰ و در مسجدالحرام برابر با یکصد هزار نماز است، برشمرد.

وی در ادامه افزود: اگر انسان کار نادرست و بدی را در این مکان‌های مبارک انجام بدهد گناه و عقوب آن همانند ثواب زیاد می‌باشد.

ماموستا شیرزادی گفت: در قرآن به ماه‌های حرام اشاره شده است و از ۱۲ ماه‌های سال ۴ ماه رجب، ذی العقده، ذی‌الحجه و محرم حرام می‌باشند.

وی افزود: اگر انسان در این ماه‌های حرام مرتکب گناهی شود مجازات آن در دنیا و آخرت سنگین‌ و بیشتر است به عنوان مثال: اگر قتل یا تصادفی در این ماه‌ها اتفاق بیفتد در تمامی مذاهب به گفته پیامبر(ص) عقوب آن زیادتر است و در مذهب شافعی یک سوم دیه کامل به آن اضافه می‌شود.

امام جمعه مریوان با اشاره به آیه ۲۳ سوره حج ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ هر کس شعار الهی را بزرگ شمارد نشانی از تقوای دل‌هاست گفت: خداوند تقوا را به خاطر اینکه مرکز عبادت در قلب انسان است به قلب‌ها اضافه کرده است و اگر به راستی قلب انسان از خدا بترسد اعضا و جوارح آن هم از خدا می‌ترسد.

وی با یادآوری اینکه بعد از ماه‌های رجب و شعبان ماه رمضان است اذعان کرد: از همین حالا خود را برای ماه رمضان آماده نمایید تا خداوند از خیر و برکت شب قدر و ماه رمضان ما را محروم نگرداند.

ماموستا شیرزادی تأکید کرد: همیشه عظمت نعمت‌ها و فرموده‌های خدای متعال و پیامبرانش را بزرگ بشمارید و مدنظر قرار دهید و در جمع مردم همیشه مراقب باشید که حرف ناسزایی را نسبت به کارهای خدا نگویید که حلال را حرام و یا حرام را حلال نمایید به هر حال فرقی ندارد که چقدر گناه است مرتکب گناهی شوید و آنقدر هم گناه است آنچه که حلال است را حرام نمایید.

وی با تأکید بر اینکه اعلامیه ترحیم ها در فضای مجازی اطلاع رسانی و از چاپ آنها بر روی کاغذ خودداری شود بیان کرد: اکثراً بر روی این کاغذها نام بسم الله الرحمن الرحیم یا آیه‌ای می‌نویسند که بعد از مدتی به زیر پای مردم می‌افتد یا در داخل سطل زباله انداخته می‌شود بجز اینکه برای شما چقدر گناه نوشته شود به همان اندازه برای آن مُرده هم گناه نوشته می‌شود و مسئله دیگر اینکه در کوچه‌ها و مکان‌های تفریحی دقت نمایید که چقدر کاغذ و غذا دور ریخته می‌شود اینها همگی هتک حرمت به خدا است.

ماموستا شیرزادی در بخشی دیگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از عملکرد شهرداری، شورای شهر و بخشدار مریوان ابراز نارضایتی کرد و گفت: اگر وضعیت شهرداری این شهر اینطور باشد که هر هفته یک نفر شهردار شود مسلم است که تا آخر سال به همه ما نوبت شهردار شدن می‌رسد.

وی تصریح کرد: از سرپرست شهردار، اعضا شورا و بخشدار خواستارم که عقب ماندگی حقوق کارگران شهرداری که دو ماه است به آنها حقوق داده نشده است را پیگیری نمایند.

امام جمعه مریوان به ساخت جاده کمربندی برای تردد ماشین‌های سنگین و دستگاه بازیافت پسماند و زباله بعنوان دو معضل بزرگ شهر مریوان اشاره داشت و بیان کرد: ساخت جاده کمربندی که چندین ساله احداث نشده و تابحال هر کسی که بعنوان شهردار یا شورای شهر انتخاب شده آن را عملی نکرده و در حد وعده و وعید سخن گفته است.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای شهر بارها گفته‌اند که دستگاه بازیافت زباله خریداری شده و بر روی تریلی است واقعا چرا این تریلی به مریوان نمی‌رسد؟ تا کی به مردم این شهر دروغ می‌گویید؟ چرا کاری می‌کنید که نیروی انتظامی با مردم دعوا و نزاع نماید؟

ماموستا شیرزادی نیروی انتظامی را حافظ جان، مال و ثروت انسان و حافظ آب و خاک معنا کرد.

۱۱:۰۹
پیام های خوانده نشده

وی با خطاب به سرهنگ محمدی فرمانده نیروی انتظامی مریوان گفت: ما نه دشمن شما هستیم و نه شما دشمن ما هستید نیروهای شما محترم هستند و شما مأمور به اجرای احکام هستید.

این عالم اهل سنت با یادآوری به نزاع و درگیری چند روز پیش و نیز چند سال اخیر مردم روستای عصرآباد با نیروی انتظامی مریوان در خصوص سایت زباله گفت: از مردم این روستا و همچنین نیروی انتظامی تقاضامندم که این مسئله دیگر تکرار نشود. ای مردم ما به نیروی انتظامی برای روز مبادا نیازمند هستیم و نمی‌شود همه ما اسلحه به دست داشته باشیم و بایستی آنها از ما دفاع نمایند و برای آنان احترام قائل باشیم.

امام جمعه مریوان خاطر نشان کرد: ما ملت از نظام هستیم و نظام از ماست و همین فرزندان ما هستند که در نیروی انتظامی، ارتش و سپاه هستند و فعالیت می‌نمایند نیروی بیگانه نداریم و همه ما جزء یک خانواده هستیم لذا از همه شما خواهشمندم به دنبال جنگ و نزاع نباشید و نیز در این ماه رجب نزاع و دل شکستن گناه و عواقب آن بیشتر است.

وی در پایان گفت: باید شهردار، اعضای شورا و بخشدار به فکر نیروهای کارگر شهرداری باشند و نیز همگی باید به فکر فقیر و فقرا و آبادانی شهرمان باشیم تا خداوند متعال درهای رحمت را به روی ما بگشاید.