تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه کردستان ایجاد می‌شودرئیس دانشگاه کردستان گفت: وجود تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه امری ضروری است لذا این مهم با همکاری کانون های دانشجویی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حامد قادرزاده همایش «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار» که به مناسبت هفته جوان و با حضور «محمود انوشه» استاد دانشگاه و روانشناس، در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وجود انسان توانمند با شور و شعور و دارای انگیزه لازمه داشتن دانشگاه پویاست.

 

وی یکی از رسالت های دانشگاه را تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی دانست و افزود: دانشگاه محل شادی برای دانشجویان باشد لذا نیاز به برنامه های شادی آفرین وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می فرماید ازدواج برای تسکین و آرامش بین زن و مرد قرار داده شده است و بی شک این موضوع مهم با مودت و رحمت بین زوجین قابل تحقق است.

 

قادرزاده یادآور شد: کشور ما از لحاظ موهبت های خدادادی بسیار غنی است به گونه ای که از ۱۳ اقلیم دنیا، ۱۱ اقلیم را دارد و کردستان هم دارای ۹ اقلیم است، ولی به نیروی انسانی کارآمد و متخصص بسیار نیازمند است.

 

وی بیان کرد: دانشگاه بستر مناسبی را برای تربیت نیروی انسانی توانمند ایجاد کرده است و در این بین دانشجویان افزون بر کسب علم و دانش به شناختی از خود باید برسند تا یادبگیرند چگونه بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

محمود انوشه استاد دانشگاه و روانشناس، مهمان و سخنران ویژه این همایش بود که در آن به مسائل اساسی ازدواج و نحوه شناخت زوجین از همدیگر و موارد مهم در ارتباطات پرداخت.