مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه گفت: ۲ واحد تولیدی تیرچه به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید این محصول با دستور مقام قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، شهرام محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید تیرچه مشمول استاندارد اجباری است و واحدهای تولیدکننده تیرچه ملزم به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از هرگونه تولید و عرضه تیرچه غیراستاندارد، ۲ واحد متخلف تولید تیرچه صنعتی غیراستاندارد که بدون پروانه استاندارد اقدام به تولید غیر استاندارد این محصول کرده بودند پس از شناسایی و تذکرات متعدد کارشناسان استاندارد پلمب شدند.

مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان قروه ادامه داد: این اقدام با حضور نماینده دادستانی، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و مسئول حقوقی اداره‌کل استاندارد کردستان به دستور دادستان شهرستان قروه انجام شد و واحدهای مذکور برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

براساس ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد «هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌ تر از استاندارد و یا بدون علامت استاندارد ملی ایران ممنوع و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد خواهد شد.

افزون بر ۴۰۰ واحد تولیدی فعال در کردستان زیرپوشش استاندارد است و فرآورده‌های آنها براساس شاخص‌های استاندارد مشخص شده تولید می‌شود.