معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: نامگذاری حریم شهر تحت عنوان جنگل امکان ساخت و ساز را محدود می‌کند.

🔹️ به گزارش خبرنگار زریوار خبر به نقل از خبرگزاری مهر، کیومرث حبیبی صبح چهارشنبه در جلسه شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تقاضای ۲۳ هزار واحد مسکن ملی و فرض ۲۰۰ متر برای هر واحد به ۳۵۲ هکتار اراضی نیاز داریم.

 

🔹وی بیان کرد: کارهای زیربنایی طبق ماده ۲۱ تا ۹۰ درصد طرح‌ها رأی مثبت خواهد گرفت که تنها ۱۰ درصد باقی می‌ماند.

 

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: قبل از خرید زمین اگر استعلام آن صورت بگیرد تا ۸۰ درصد موانع را تسهیل می‌کند.

 

🔹حبیبی با اشاره به اینکه در ایران طرح جامع و تفصیلی که انجام می‌شود، منابع طبیعی روی غالب آنها دست می‌گذارد، بیان کرد: برخی از این موانع تحت عنوان جنگل نامگذاری می‌شود و این اراضی با اینکه در محدوده حریم شهر هستند دیگر امکان ساخت و ساز ندارند و مابقی هم زمین‌های راه و شهرسازی هستند.

 

🔹وی گفت: در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۵ طرح جامع حریم باید تهیه می‌شد که به هر دلیلی انجام نشد و از متولیان خواهشمندیم حتماً در طرح‌های جامع بحث حریم را مدنظر قرار دهند تا مشکلاتی از این دست که در حال حاضر در بانه و مریوان ایجاد شده، پیش نیاید.

 

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به مشکلات حوزه انتقال صنوف مزاحم و آلاینده، گفت: در بانه در بحث انتقال مشاغل مزاحم به خارج شهر بیش از ۳۰۰ شغل وجود دارد که نمایشگاه اتومبیل در آنها نیست و این موضوع نیازمند توجه است.

 

🔹حبیبی افزود: مسأله بعدی که در مریوان هم در این خصوص ایجاد شد، با تغییر کاربری زمین از بین ۲۰ مورد از متولیان صادر کننده مجوز تنها یک مورد از آنها موافقت خود را با انتقال نمایشگاه به خارج شهر تأیید کرده بود که این هم معضل است.

 

🔹وی خاطرنشان کرد: در بحث زمین‌های ملی که خریداری می‌شود لازم است قبل از استعلام‌های اولیه از دو کارگروه امور زیربنایی و تبصره یک ماده یک به صورت مشاوره‌ای اخذ استعلام شود.

 

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه این معاونت آمادگی پیگیری تمام موارد ارجاعی در حوزه شهرداری‌ها در این خصوص را دارد، تصریح کرد: در دهگلان بحث تعمیرکاران و ماشین‌های سنگین، یک مورد در قروه، و جانمایی یک شهرک صنعتی در کامیاران در دستور کار و در حال پیگیری است./مهر